تولیدکننده ادوات کشاورزی

چند نفس تا ورشکستگی!

سال‌هاست شرکت تولید کننده ادوات با کیفیت کشاورزی در ایلام که برای بیش از ۸ نفر اشتغال ثابت ایجاد کرده به دلیل بی‌تدبیری برخی مسوولین در چند قدمی ورشکستگی قرار دارد. عدم حمایت، نادیده گرفتن و بی‌توجهی به مشکلات تولید کنندگان، قصه غم انگیز این روزهای تولید کنندگان است که به جرات می‌توان گفت باعث شده تنها شرکت تولیدکننده ادوات با کیفیت کشاورزی در آستانه تعطیلی و ورشکستی قرار گیرد.

حمایت همه جانبه مسوولین امر از کارخانه، در اختیار قرار دادن مساحت بیشتر علاوه بر تولید و اشتغالزایی بیش از پیش، سبب حمایت از تولیدات داخلی و عدم وابستگی به تولیدات خارجی خواهد شد. سال ۸۷ این شرکت به طور رسمی تولید وسایل کشاورزی را آغاز و از طریق صنایع معادن و بانک تجارت ۱۸۱ میلیون تومان جهت تکمیل زیرساخت‌ها دریافت کرد اما بنا بود ۳۱۴ میلیون تومان تسهیلات به این منظور اختصاص یابد.

اکنون با گذشت روزها، ماه‌ها و سال‌ها خبری از مرتفع کردن مشکلات پیشرو این تولیدی توسط مسوولین امر نیست و تنها به دادن وعده‌هایی که هیچ کدام عملی نشده‌ اکتفا کرده‌اند. توجه به مطالبات به حق کارگران که زندگی و دسترنج آن‌ها وابسته به کار کردن در این کارخانه شده در حالی است که جمعی از آن‌ها خواستار تسریع و بهبود وضعیت فوق به صورت ویژه شدند‌.

محمد حربی‌زاده مدیرعامل شرکت تولید کننده ادوات کشاورزی در گفت‌ وگو با فارس گفت: تولید ادوات که تنها تولید کننده ادوات کشاورزی با تاییدیه سازمان استاندارد در ایلام و همچنین در استان‌های همجوار است، روزی با ۱۵ نفر استاد کار و ۱۵ نفر مونتاژ کار به صورت مستقیم مشغول فعالیت بود؛ هم اکنون به علت فشار بیش از حد بانک با سود بسیار ۱۵ نفر از کارگران بیکار و خانه نشین شده‌اند و مابقی نیز در حال بیکار شدن هستند و تنها ۸ نفر مشغول فعالیتند.

وی افزود: این شرکت زیر نظر صنایع و معادن شهرستان و استان ایلام است اما در زمان تاسیس آن مساحت هزار متر را در نظر گرفته‌اند و اکنون با توجه به اینکه بنده تمامی ادوات کشاورزی را تولید می‌کنم می‌بایست مساحت بیشتری در اختیار داشته باشم که متاسفانه با پیگیری‌های مکرری که صورت گرفته، صنایع و معادن حاضر به همکاری در این خصوص نیستند.

مدیر شرکت تولیدکننده ادوات کشاورزی در ایلام تصریح کرد: برای اینکه کارگاه ساخت ادوات را گسترش دهیم‌، نیازمند حمایت مسوولین هستیم.ولی باج معاون امور صنایع نیز در گفت‌وگو با فارس گفت: شرکت مربوطه درخواست جابجایی واحد تولیدی خود را به ما ارایه داده که سازمان مشکلی با این موضوع یا توسعه واحد تولیدی ندارد.

وی بیان کرد: محل معرفی شده فاقد شرایط است و می بایست از نظر مساحت و مالکیت و کاربری با ضوابط مربوطه همخوانی داشته باشد‌ لذا در صورت معرفی مکان دارای شرایط از طرف متقاضی مساعدت و اقدام لازم انجام خواهد شد‌ و سازمان همکاری لازم در این خصوص خواهد داشت.

در وضعیت کنونی که تحریم‌های اقتصادی بر کشور جولان می‌دهد توجه و حمایت از کارخانه‌ها و برداشتن موانع و مشکلات پیشرو می‌تواند علاوه بر حمایت از کالای ایرانی و تولید داخلی به اشتغال و تولید بیش از پیش محقق شود اما در صورت بی‌توجهی و فاصله چند قدمی به تعطیلی کارخانه‌ها ضربه‌های مهلکی به اقتصاد و تولید استان وارد خواهد شد.

انتهای پیام/

https://kasbnews.com/663