اسپاتیفای

رشد سود و تعداد کاربران اسپاتیفای در فصل اول ۲۰۲۴

اسپاتیفای امروز گزارش مالی سه‌ماهه اول ۲۰۲۴ خود را منتشر کرد و عملکرد درخشانش را به‌ نمایش گذاشت. این شرکت در این بازه زمانی به‌ازای هر سهم ۹۷ سنت سود ایجاد کرده که نسبت به پیش‌بینی ۶۵ سنت تحلیلگران فراتر بوده است. به‌علاوه، درآمد شرکت ۳.۶۴ میلیارد دلار بوده که بازهم از پیش‌بینی ۳.۶۱ میلیارد دلار تحلیلگران بیشتر بوده است. اسپاتیفای حالا ۶۱۵ میلیون کاربر فعال ماهانه دارد.

با انتشار این گزارش ارزش سهام اسپاتیفای ۱۰ درصد رشد کرد. این شرکت می‌گوید در سه‌ماهه اول سال جاری میلادی، ۱۷۹ میلیون دلار سود عملیاتی داشته است. این سود در شرایطی به‌دست آمده که این شرکت در بازه زمانی مشابه پارسال زیان ۱۶۶ میلیون دلاری را تجربه کرده بود.

تعداد کاربران فعال ماهانه اسپاتیفای در مقیاس سالانه ۱۹ درصد و در مقیاس فصلی ۲ درصد رشد کرده است. اگرچه رقم کاربران فعلی این سرویس ۳ میلیون کمتر از پیش‌بینی‌هاست، اما شرایط درمجموع برای این شرکت خوب به‌نظر می‌رسد.

اسپاتیفای می‌گوید عملکرد خوب آن‌ها در سه‌ماهه اول ۲۰۲۴ تحت‌ تأثیر رشد سالم تعداد مشترکان، روش‌های پول‌سازی بهتر و سودآوری مناسب‌تر حاصل شده است. این شرکت حالا امید دارد که با شروع قدرتمند در ابتدای سال بتواند این روند را در ادامه نیز حفظ کند. اسپاتیفای پیش‌بینی کرده است که در سه‌ماهه بعدی ۱۶ میلیون کاربر جدید جذب کند و حاشیه سود ناخالص خود را به ۲۸.۱ درصد برساند.

این شرکت سوئدی در ماه دسامبر ۲۰۲۳ اعلام کرد که حدود ۱۷ درصد از نیروی کار خود را تعدیل می‌کند تا هزینه‌هایش را کاهش دهد. پیش‌تر نیز در ماه‌های ژانویه و ژوئن ۲۰۲۳، بخشی از کارمندان اسپاتیفای اخراج شده بودند./

https://kasbnews.com/10074