تخلف عرضه پوشاک قاچاق

مسئولیت تخلف عرضه پوشاک قاچاق در فروشگاه‌های بزرگ با مدیران فروشگاه است

علی بیگی، معاون پیشگیری ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز امروز در نشست هماهنگی با مدیران ارشد فروشگاه‌ها و مال‌ها برای جلوگیری از عرضه کالای قاچاق با اشاره به موضوع شعار سال، اظهار داشت: مبارزه با قاچاق کالا از مباحث اصلی و مهم در جهش تولید به شمار می رود لذا تمام ارکان از مسئولان تا اصناف باید در بحث جهش تولید مشارکت کنند.

در خصوص مبارزه با قاچاق کالا در مبدا و در بخش عرضه کالای قاچاق عزم ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز کاملا جدی است و به این موضوع اهتمام داریم. بیگی با تاکید بر اینکه باید این نکته مد نظر فروشگاه‌ها و مال‌ها باشد که چه کالایی عرضه می‌کنند، اظهار داشت: بخش عمده کالاها در این فروشگاه ها اقلام و کالاهای وارداتی است. این در حالی است که این موضوع با سیاست تشکیل این فروشگاه‌ها در تضاد است.

بیگی با اشاره به اینکه شاهد عرضه محرز پوشاک قاچاق در این فروشگاه‌ها هستیم، بیان داشت: درخواست ما این است که مدیران فروشگاه ها اجازه ندهند تا برخوردهای نیروی انتظامی با عرضه اقلام قاچاق از جمله پوشاک قاچاق به فروشگاه‌های آنها برسد و قبل از اینکه به این مرحله برسیم نسبت به اجرای قانون اقدام کنند. معاون پیشگیری ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز افزود: مدیران این فروشگاه‌ها مسئولیت عرضه این کالاهای قاچاق در داخل محوطه این فروشگاه ها را بر عهده دارند.

بیگی با اشاره به اینکه بر اساس آخرین آمار ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز بیش از ۲۰ میلیارد دلار قاچاق ورودی و خروجی است، بیان داشت: این منابع از جیب تمام ایرانیان خارج می‌شود لذا هر کالایی از مرزهای گمرکی وارد نشود قاچاق به شمار می رود و با آن برخورد صورت می گیرد.

ستاد مرکزی مباره با قاچاق کالا و ارز در سه حوزه واردات در مبدا، عرضه و فروش در واحدهای تجاری، فروشگاه ها و مال ها و در کف بازار به صورت جدی اقدامات خود را در خصوص مبارزه با کالای قاچاق آغاز کرده است.
بیگی به مدیران مال ها، گفت: در خصوص مبارزه با قاچاق با مدیران فروشگاه ها جلسه برگزار کنید و حتما به صاحبان فروشگاه ها اعلام کنید که تابلوهای معرف کالاهای قاچاق را بردارند.

وی بیان داشت: ما در سطح عرضه به صورت جدی با کالاهای قاچاق مبارزه خواهیم کرد اما هر چه ورود شما به عنوان مدیر به این موضوع بیشتر باشد ورود ما کمتر است لذا ضروری است تا شما تذکرات لازم را به فروشندگان بدهید تا حضور ما نیز کمتر باشد./

https://kasbnews.com/10119