مرکزراه اندازی آموزش و کارآفرینی ققنوس

راه‌اندازی مرکز آموزش و کارآفرینی برای زنان سرپرست خانوار

مرکز آموزش و کارآفرینی ققنوس به عنوان یک مرکز نیکوکاری در راستای آموزش صنایع دستی به زنان سرپرست خانوار با همکاری این مرکز نیکوکاری و حمایت بسیج اصناف راه‌اندازی شد.

سیدمحمد عبداللهی رئیس اتحادیه صنایع دستی و اشیاء قدیمی تهران در این مراسم گفت: در بخش صنایع دستی مشکل ما الان بازار عرضه است و جایی نداریم که دست ساخته‌های هنرمندان در آن عرضه شود در حالیکه صنایع دستی هویت و فرهنگ کشور ما است و باید از تولیدات و تجهیز کارگاه‌های ارزان قیمت برای تولید صنایع دستی به ویژه برای زنان سرپرست خانوار و استفاده از اوقات و فراغت آنها و تولید صنایع دستی در کنار خانواده حمایت کنیم تا بتوانند خودکفا شده و درآمدی داشته باشن با مهارت‌آموزی و حمایت از زنان سرپرست خانوار در تولید صنایع دستی می‌توانیم از مهاجرت این افراد جلوگیری کرده و برای آنها درآمد ایجاد کنیم.

رئیس اتحادیه صنایع دستی و اشیاء قدیمی تهران  با انتقاد از تمرکز امکانات در مراکز استان‌ها به خصوص در تهران گفت:‌ اگر امکانات به صورت عادلانه در کشور توزیع شود امکان تولید صنایع دستی توسط زنان سرپرست خانوار بیشتر می‌شود و اشتغال این زنان آنها را از آسیب‌های اجتماعی مصون می‌دارد و با ایجاد درآمد برای خانوار می‌توانیم آنها را خودکفا کنیم.

عبداللهی عنوان کرد: با ارائه آموزش مهارت می‌توانیم از مواد اولیه صنایع دستی با ارزش افزوده تولید کنیم  و اجازه تبدیل شدن مواد اولیه به بازیافت ندهیم.  بسیج اصناف بعد از شیوع کرونا با تجهیز کارگاه‌ها و تغییر برخی از خطوط تولید پارچه در تولید ماسک و گان پزشکی و مواد شوینده کمک کرد و از افزایش بی رویه قیمت ماسک جلوگیری کرد اگر همت بسیج نبود قیمت ماسک سر به فلک می‌کشید. هم اکنون حلقه گم شده ما بازار عرضه است اگر بازار فراهم باشد می‌توانیم زنان سرپرست یا بدسرپرست را آموزش دهیم و آنها را تبدیل به کارآفرینان دارای شغل کنیم.

انتهای مطلب/

https://kasbnews.com/971