ماسک

ماسک عنوان ثروتمندترین مرد جهان را از دست داد

بر اساس فهرست میلیاردرهای بلومبرگ که شامل ۵۰۰ سرمایه‌دار اول جهان می‌شود، ایلان ماسک در روز سه‌شنبه عنوان ثروتمندترین فرد جهان را از دست داد و جف بزوس، مؤسس آمازون جایگزین وی شد. دارایی خالص بزوس به ۲۰۰ میلیارد دلار رسیده است در حالی که ثروت ماسک به ۱۹۸ میلیارد دلار رسیده است. بر اساس این شاخص، مدیرعامل تسلا در سال گذشته میلادی بیش از ۳۱ میلیارد دلار ضرر کرده است اما دارایی بزوس بیش از ۲۳ میلیارد دلار افزایش یافته است.

پایگاه اینترنتی “مارکت‌واچ” MarketWatch سقوط جایگاه ماسک را به سقوط سهام تسلا نسبت داده است. پس از اعمال کاهش قیمت و تخفیف خودروهای تسلا در ایالات متحده و چین، سهام این سازنده خودروهای برقی روز دوشنبه بیش از ۷ درصد کاهش یافت. این گزارش حاکی است که از ابتدای سال جاری میلادی، سهام تسلا حدود ۲۴ درصد کاهش یافته است. این اولین بار از اواخر سال ۲۰۲۱ است که بزوس در صدر فهرست میلیاردرهای بلومبرگ قرار می‌گیرد.

وی حدود ۹ درصد از سهام آمازون، بزرگترین فروشگاه اینترنتی جهان، و همچنین مالکیت کامل شرکت فضایی “بلو اوریجین” Blue Origin و چند شرکت دیگر را در اختیار دارد. بر اساس گزارش بلومبرگ، سومین مرد ثروتمند جهان، برنارد آرنو، مدیرعامل شرکت “ال‌.و.ام‌.هاش.” LVMH، غول فرانسوی تولیدکننده کالاهای لوکس است. بزوس، ماسک و آرنو سال‌هاست که برای عنوان ثروتنمدترین فرد جهان با یکدیگر رقابت نزدیکی دارند. بر اساس گزارش بلومبرگ، این سه نفر در جهان تنها افرادی هستند که تاکنون بیش از ۲۰۰ میلیارد دلار دارایی خالص داشته‌اند./

https://kasbnews.com/10023