تجارت الکترونیک

تجارت الکترونیک ۴۸ درصد رشد کرد

امین کلاهدوزان رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی اظهار داشت: در سال ۱۴۰۱ عددی بالغ بر ۹ هزار همت گردش تجاری خرد در کشور وجود داشت که این گردش ها در کارتخوان‌های فروشگاهی و درگاه‌های پرداخت اینترنتی اتفاق افتاده است. حجم تجارت الکترونیک هزار و ۸۰۰ همت یعنی نزدیک ۲۰ درصد کل تجارت های خرد بوده است، این عدد در سال گذشته هزار و ۲۳۰ همت بود که نشان دهنده رشد ۴۸ درصدی در حجم تجارت الکترونیکی است.

تعداد امضاهای الکترونیکی صادر شده به ۵ میلیون امضا رسید

وی تصریح کرد: در حوزه امضای الکترونیکی به عنوان یکی از زیرساخت های تجارت الکترونیک در کشور در سال گذشته یک میلیون و ۸۰۰ هزار امضای جدید صادر شد که مجموع امضاهای الکترونیکی صادر شده را به ۵ میلیون امضا رساند. همچنین بانک مرکزی به شبکه امضای الکترونیکی پیوست که که کاربرد آن برای بانکداری الکترونیکی است و امسال شاهد تحول جدی در این بخش خواهیم بود.

شفاف سازی معاملات دولتی ۱۱۶ درصد رشد کرد

رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی با بیان اینکه معاملات دولتی طبق قوانین ایران باید به صورت شفاف انجام شود ادامه داد:در دولت سیزدهم نیز شفاف سازی معاملات دولتی را در دستور کار دارد به طوری که حجم شفاف سازی معاملات دولتی در سال ۱۴۰۱ در مقایسه با سال ۱۴۰۰ معادل ۱۱۶ درصد رشد داشته است.

رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی اظهار داشت: هر چند هنوز فاصله زیادی با وضعیت مطلوب داریم و بسیاری از شرکت های دولتی به این سامانه متصل نشده اند که ما به جد به دنبال اتصال دستگاه های دولتی به این سامانه هستیم./

https://kasbnews.com/7054