ایران و روسیه

روسیه کالاهای ایرانی را با اقلام غربی جایگزین می کند

ولادیمیر اوبیدینوف، رییس اتاق بازرگانی روسیه و ایران گفت که مسکو می‌تواند در زمینه مواد شوینده و دارویی کالا‌های ایرانی را جایگزین تعدادی از کالا‌های غربی کند.

وی افزود: «وقتی درباره ایران صحبت می‌کنیم، به احتمال بسیار زیاد می‌توانیم جایگزینی برای برخی محصولات غربی پیدا کنیم».

انواع محصولات بهداشتی که مصرف روزانه دارند در میان این کالا‌ها وجود دارد.

اوبیدینوف تصریح کرد ایران طیف گسترده‌ای از مواد شیمیایی خانگی را تولید می‌کند. در صورت تمایل روسیه، می‌توان جایگزین‌هایی برای تعدادی از کالا‌های غربی در بازار ایران پیدا کرد. این کار زمان زیادی نمی‌برد.

وی همچنین خاطرنشان کرد ایران در حوزه پزشکی، دارو، گردشگری درمانی و تولید مصالح ساختمانی، بسیار پیشرفته است.

ولادیمیر پوتین، رییس‌جمهور روسیه در جریان نشستی گفت که تحریم‌های اعمال شده توسط غرب شکست خورده است. او با بیان اینکه روسیه در برابر فشار بی‌سابقه تحریم‌های غرب ایستادگی کرده گفت: «تلاش این کشورها برای فروپاشی سیستم بانکی روسیه به نتیجه نرسید».

به گفته رییس جمهور روسیه، تحریم‌ها برای خود اعمال کنندگان غربی بدون عواقب نبوده است. این عواقب شامل افزایش تورم و بیکاری، نزول عملکرد اقتصادی، کاهش سطح زندگی و کاهش ارزش پس‌انداز مردم بوده است.

اخیرا کشور‌های اروپایی مثل انگلیس و آلمان رکورد تورم چند دهه پیش خود را شکسته اند. تحریم‌های اعمال شده علیه روسیه به بحران گاز در اروپا دامن زده به نحوی که مقامات آلمانی اعلام کرده اند در صورت توقف واردات گاز از روسیه، این کشور تنها تا آخر تابستان ذخیره گاز دارد.

انتهای پیام/

https://kasbnews.com/5473

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *