آی‌رسانه

یکتانت روی آی‌رسانه سرمایه‌گذاری کرد

دومین پنل گفتگوی دی‌ام‌ برد در الکام‌تاکز با موضوع چالش و مسائل امروز استارتاپ‌های حوزه بازاریابی در ایران با حضور هادی مرادی، گرداننده پنل و حسین سعیدی، بنیانگذار بینش‌مدیا، عارف شعبانی، مدیرعامل دژینو، محمدرضا ایلخانی، مدیرعامل آی‌رسانه و مرتضی شجاعی، کوفاندر و مدیر مارکتینگ فیلیا به عنوان سخنران برگزار شد.

به گزارش کسب نیوز، عارف شعبانی، مدیرعامل دژینو با اشاره به اینکه مهم‌ترین چالش استارتاپ ها کمبود نیروی انسانی است به نبود فضا برای اینتگریت شدن اشاره کرد. او همچنین توضیح داد که یک‌سری دیگر از چالش‌ها مانند تحریم و روابط خارجی نیز وجود دارد که از توان کسب‌وکار خارج است.

محمدرضا ایلخانی، بنیانگذار آی‌رسانه نیز به شیوه قانون‌گذاری درباره اصلی‌ترین چالش استارتاپ‌های حوزه مارکتینگ گفت: «یکی از نکات مهم، موضوعات اقتصادی و قانون‌گذاری است. چیزی که ما داریم میبینیم این است که کارهایی که ما انجام می‌دهیم بیشتر به عنوان تهدید شناخته می‌شود و اصل فضا روی این ایده سوار می‌شود. امیدواریم تغییراتی در فضای اجتماعی کشور رخ دهد.»

او همچنین توضیح داد: «مهم‌تر از آن کسب‌وکارهای فعال در این حوزه است. بخش زیادی از انرژی افرادی که می‌خواهند یک کسب‌وکار را راه‌اندازی کنند صرف درگیری برای رفع موانع می‌شود و این جلوی نوآوری را می‌گیرد.»

ایلخانی از سرمایه‌گذاری یکتانت روی این استارتاپ خبر داد و گفت: «ما نیز برای حل این چالش‌ها سعی کردیم زنجیره ارزش را کامل کرده و با یکتانت به عنوان بیزنس پارتنر خود همکاری کنیم. یکتانت به عنوان سرمایه‌گذار به ما اضافه شده و اخبار تکمیلی بعد از الکامپ اعلام می‌شود.»

او همچنین توضیح داد: «با توجه به اضافه شدن یکتانت به آی‌رسانه می‌توانم در این باره به صورت کلی بگویم که استارتاپ‌ها در بحث پارتنرشیپ، به زمان مواجهه با کسب‌وکار‌ها و ارزش‌های تبادل شده اهمیت نمی‌دهند. از این نظر که مجموعه‌های مختلفی هستند و به دلیل دیدگاه صرفاً یک رسانه داشتن و بیزینس فعال، نمی‌توانند نقطه مشترکی پیدا کرده و با آن‌ها همکاری کنند. متأسفانه زمانی که استارتاپ‌ها قصد دارند با برند‌های بزرگ همکاری کنند، یک تمامیت خواهی وجود دارد که نهایتاً به همکاری نکردن منجر می‌شود.»

محمدرضا شجاعی، بنیان‌گذار فیلیا نیز درباره این چالش‌ها اشاره کرد: «علاوه بر اینکه شرکت‌ها سخت به ما اعتماد می‌کردند، بسیاری از آن‌ها حتی قبول نمی‌کردند که دیتاهایشان را در اختیار ما قرار دهند.»

او همچنین ادامه داد: «در فضای پارتنرشیپ کسب‌وکارها بزرگترین چالشی که وجود دارد این است که وقتی کسب‌وکار جدیدی روی کار می‌آید همه فکر می‌کنند قصد دارد سهم بازارشان را بگیرد در حوزه تبلیغات محیطی هم همین است. از طرفی ما برای دولت تهدید تلقی می‌شویم. اصل فضای نوآوری سعی و خطا برای رسیدن به نتیجه‌ نهایی است.»

https://kasbnews.com/10666
Search