واردات روغن خام و‌ دانه روغنی

سود بازرگانی واردات روغن خام و‌ دانه روغنی صفر شد

به گزارش کسب نیوز به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، علیرضا شه‌پرست از ابلاغ مصوبات ستاد تنظیم بازار در مورد صفر شدن سود بازرگانی برای واردات روغن خام و‌دانه روغنی و نیز معافیت از محدودیت سقف و سابقه در واردات روغن خام و کاهش قیمت روغن خوراکی در سراسر کشور خبر داد.

مدیرکل صنایع غذا و دارو وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه عزم‌ جدی وزارت صنعت معدن و تجارت معطوف به رفع موانع تولید و حمایت عملی از حقوق مصرف کنندگان قرار گرفته است افزود: در همین راستا هماهنگی های لازم برای کاهش قیمت برای انواع روغن‌های خوراکی با تولید کنندگان این حوزه انجام شده است.

وی بیان داشت: حمایت از تولید کنندگان و حقوق مصرف کنندگان به طور متوازن در دستور کار وزارت صمت قرار دارد.

به گفته مدیر کل صنایع غذا و‌داروی وزارت صمت: ابلاغ مصوبه تنظیم بازار در خصوص صفر شدن سود بازرگانی روغن و دانه های روغنی اقدامی موثر در رفع مشکلات واحد های تولیدی روغن خواهد بود.

وی افزود:در همین راستا هماهنگی های لازم برای کاهش قیمت برای انواع روغن‌های خوراکی با تولید کنندگان این حوزه انجام شده است.

شه پرست با بیان اینکه حمایت از تولید کنندگان و حقوق مصرف کنندگان به طور متوازن در دستور کار وزارت صمت قرار دارد، گفت: با هر واحدی که حقوق مصرف کنندگان را رعایت نکرده و از دستورالعمل ها و‌ضوابط‌ قانونی پیروی نکند،برخورد خواهد شد.

انتهای پیام/

https://kasbnews.com/6172