ارز ترجیحی

رضایت تولیدکنندگان از حذف رانت ارز ترجیحی

به گزارش کسب نیوز به نقل از صدا و سیما،‌ مقدسی گفت: حذف ارز ترجیحی رانت ایجاد شده در بخش تولید را از بین خواهد برد و ما می‌توانیم تولید را در یک فضای آزاد و رقابتی پیش ببریم.

وی افزود : ما به دلیل خرید نهاده با ارز ۴۲۰۰ تومانی در قیمت گذاری و صادرات محصولاتمان تحت فشار بودیم.
رئیس انجمن صنفی گاوداران ایران گفت : همچنین با حذف رانت ارز ترجیحی رقابت پذیری و کیفیت در واردات محصولات دامی هم کاهش پیدا کند و حتی به راحتی می توانیم با بازار های اروپایی رقابت کنیم و جای نگرانی نیست.
معاون برنامه ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی هم با اشاره به تامین نهاده ها از تامین سرمایه در گردش تولید کننده ها هم خبر داد و گفت : از طریق دامدار کارت برای واحدهای کوچک ۲۰۰ میلیون تومان نقدینگی را داریم.
قربانی همچنین گفت : برای واحد های بزرگ مقیاس طیور و دامداری های دیگر و حتی وارد کنندگان یک خط اعتباری ویژه از طریق هشت بانک در نظر گرفتیم.

در قانون بودجه سال ۱۴۰۱ به دولت اجازه داده شد، تا معادل سقف ردیف (۱۸) جدول مصارف تبصره (۱۴) این قانون را از طریق تأمین منابع مابه التفاوت ارز ترجیحی برای واردات کالاهای اساسی، دارو، تجهیزات مصرفی پزشکی اختصاص دهد و چنانچه دولت قصد دارد کالایی را از سبد ارز ترجیحی حذف نماید، باید قبلا ترتیبات قانونی جبران زیان رفاه مصرف کننده برای کالاهای اساسی را از طریق کالا برگ الکترونیکی و در امور پزشکی از طریق بیمه ها و یا از طرق جایگزین مطمئن به انجام رسانده باشد، به طوری که افراد بتوانند این کالاها و خدمات را به نرخ پایان شهریور ۱۴۰۰ و در سقف سهمیه تعیین شده تهیه کنند.

انتهای پیام/

https://kasbnews.com/5764

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *