سید احسان خاندوزی

تدوین برنامه کاهش اثرات تحریم بر اقتصاد

سیداحسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی در صفحه مجازی خود نوشت: تلاش دیپلماسی برای رفع تحریم به این معنا نیست که نباید به فکر کاهش آسیب‌پذیری اقتصاد از تحریم‌ها باشیم. در این زمینه وزارت اقتصاد برای نخستین بار طی چهار سال پس از حکم بر زمین مانده قانون مقابله با تحریم‌ها برنامه‌ کاهش اثر تحریم بر اقتصاد ایران را تهیه و به مجلس ارسال کرد.

در بخشی از این طرح که با امضای اقتصاد به رییس کمیسیون اقتصادی مجلس نوشته شده  آمده است: با توجه به اهمیت این برنامه و ضرورت تدوین برنامه راهبردی برای مقابله فعالانه با تحریم‌ها پیگیری تدوین این برنامه از زمان تصویب قانون یاد شده بودم  و در این زمینه سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران با همکاری مرکز پژوهش‌های مجلس با برگزاری ۲۰۰ نفر ساعت جلسه نخسه اول پشتیبان برنامه مقابله با تحریم‌های آمریکا را تدوین کردند.

همچنین براساس وظیفه قانونی تعریف شده در ماده ۱۹ قانون مذکور در نظر است گزارش دوم ۶ ماه در رابطه با تدوین قانون مورد نظر با هدف‌ عملیاتی‌سازی دقیق و مؤثر از طریق دریافت نظرات کارشناسی سایر دستگاه‌ها تدوین شود و نتیجه تا پایان شهریور به استحضار خواهد رسید.

انتهای پیام/

https://kasbnews.com/5341

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *