اوپک پلاس

نشست فنی اوپک پلاس برای بررسی بیشتر سویه جدید کرونا به تعویق افتاد

به گزارش کسب نیوز به نقل از رویترز، به گفته منابع آگاه در اوپک پلاس، اوپک و هم پیمانانش، نشست های فنی را تا اواخر این هفته به تعویق انداختند تا زمان بیشتری برای ارزیابی تاثیر سویه جدید کرونا یعنی اومیکرون بر تقاضا برای نفت و قیمت ها داشته باشند.

قیمت نفت به همراه سایر بازارهای مالی در روز جمعه بیش از ۱۰ دلار ریزش داشت که بزرگ ترین افت یک روز از آوریل ۲۰۲۰ به شمار می رود.

قبل از جمعه، اوپک پیش بینی کرده بود، مازاد عرضه در بازار به شدت بیشتر شود زیرا آمریکا سایر مصرف کنندگان نفت تصمیم گرفته بودند تا ذخایر خود را برای کم کردن قیمت ها به بازار روانه کنند.

کمیته فنی اوپک پلاس، نشست خود را از چهارشنبه به دوشنبه تغییر دادند. کمیته مشترک وزارتی نظارت بر اوپک پلاس نیز در روز پنج شنبه برگزار خواهد شد.

«ما زمان بیشتری نیاز داریم که متوجه شویم این نوع جدید چیست و آیا نیازی به واکنش بیشتر هست یا نه»

اوپک پلاس ماهانه ۴۰۰ هزار بشکه در روز نفت بر تولید خود می افزاید و از سال گذشته شروع به کم کردن میزان کاهش تولید خود کرده است. در سال گذشته به علت کاهش تقاضا، اوپک پلاس ۱۰ میلیون بشکه از تولید خود را کم کرد.

هنوز ۳.۸ میلیون بشکه در روز از کاهش تولید اوپک پلاس پابرجاست و تحلیلگران پیش بینی می کنند این گروه احتمالا روند افزایش تولید خود را متوقف خواهد کرد.

انتهای پیام/

https://kasbnews.com/3883

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *