آیدین ختلان

تسهیل فعالیت شرکت‌های فناور در صنعت نفت

آیدین ختلان سرپرست پارک نوآوری و فناوری صنعت نفت امروز در آیین گشایش این مجموعه اظهار داشت: پارک فناوری مؤسسه دولتی غیر انتفاعی و پژوهشی است. این مؤسسه چهارمین سازمان مستقل ستادی وزارت نفت و متعلق به شرکت ملی نفت است.

وی افزود: این پارک تابع وزارت نفت است و وزیر نفت عضو هیأت امنای این مؤسسه  است. پارک‌ها نهادهای مکمل دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها هستند و این ارتباط مکمل بودن در تمام دنیا وجود دارد. هیأت امنای این مؤسسه ۹ عضو دارد که چهار عضو آن حقوقی و از مسئولین وزارت نفت هستند و پنج عضو آن حقیقی است.

سرپرست پارک نوآوری و فناوری صنعت نفت اظهار داشت: ۳۲ هکتار مجموع اراضی این پارک است که قبلاً به صورت انبارها و زمین‌های متروکه بوده است. یک مرکز نوآوری نیز در این پارک ایجاد شده و یکسری معافیت‌های قانونی مثل معافیت‌های مالیاتی مشمول این پارک می‌شود.

وی گفت: هم‌اکنون ۴۴ پارک در کشور وجود دارد که ۴۲ پارک در بخش عرضه فناوری است و پارک فناوری صنعت نفت یکی از دو پارکی است که در بخش تقاضای فناوری فعالیت می‌کند. 

ختلان خاطرنشان کرد: ما در این پارک می‌توانیم تا ۵۰۰ میلیون تومان به شرکت‌های فناور کمک مالی داشته باشیم و بیش از این مقدار از طریق صندوق پژوهش و فناوری قابل پرداخت است.

سرپرست پارک نوآوری و فناوری صنعت نفت تأکید کرد: حمایت از مراکز رشد و دانشگاه‌ها و تجاری‌سازی فناوری یکی از وظایف این پارک است. در حوزه پذیرش ما با شرکت‌های بزرگ متقاضی فناوری در ارتباط هستیم تا نیازهای آنها را پاسخ دهیم.

وی ادامه داد: بررسی‌های لازم برای ایجاد این پارک از اوایل سال ۹۸ آغاز شد مهرماه همان سال‌ زمین‌ها انتخاب شدند، اسفندماه سال ۹۸ درخواست تأسیس مجموعه ارائه شد، اساسنامه آن در سال ۹۹ ابلاغ شد و اسفندماه سال گذشته اعضای هیأت امنا انتخاب شدند و ثبت این پارک در ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ انجام شد.

ختلان خاطرنشان کرد: ما هم‌اکنون بیش از ۲ سال است که روی احداث این پارک کار می‌کنیم. مقام معظم رهبری به مسئولین دولتی گفتند که تا آخر دولت کار کنیم و برای ما احداث این پارک را جلو بردیم و آن را تحویل دولت بعد خواهیم داد و از امروز رسماً پذیرش پارک برای شرکت‌های نوآور و فناور آغاز می‌شود.

انتهای پیام/

https://kasbnews.com/1822