کسب و کار ایران ۱۴۰۰

گزارش جدید ریسک ها و استراتژی های کسب و کار ایران ۱۴۰۰

دیده بانی مستمر فضای کسب و کار، یکی از رموز موفقیت کسب و کارها و از ویژگی های مهم مدیران و کارآفرینان موفق است. این رصد و پایش دقیق، مستمر و جامع به کسب و کارها اجازه شناخت چالشها، فرصتها و تهدیدات محیطی را داده و آنها می توانند بر آن اساس، تمهیدات لازم را برای مقابله با خطرات احتمالی و بهره مندی به موقع از فرصت های فرارو اتخاذ کنند. کسب و کارها می توانند این دیده بانی را با بهره مندی از ظرفیت های درونی خود یا عقد قرارداد با موسسات حرفه ای این حوزه به سرانجام برسانند. دیده بان کسب و کار بنا به مسئولیت اجتماعی خود، مدتی است از طریق تهیه گزارش های مستمر، سعی در رفع بخشی از نیاز کسب و کارهای ایرانی در حوزه رصد محیط کسب و کار کرده است. در سال ۱۴۰۰، ریسک های مختلف و متنوعی در کمین کسب و کارهای ایرانی نشسته است.

کسب و کارها می توانند با شناخت بموقع این ریسک ها، اقدامات پیشیگرانه و مقابله ای مناسبی را اتخاذ کرده و حتی با تدبیر و دوراندیشی، از آنها خلق فرصت نمایند. بدین منظور، شناسایی ریسک های فراروی کسب و کارهای ایرانی با بهره مندی از پرسشنامه الکترونیک و نظرخواهی از خبرگان در دستور کار قرار گرفت. داده های این پیمایش در بهمن و اسفندماه سال ۹۹ جمع آوری گردید.
این گزارش با همکاری دکتر علی داوری از اعضای هیات علمی دانشکده کارآفرینی و دکتر مهدی صانعی در دیده بان کسب و کار تدوین شده است.

لینک دانلود

https://kasbnews.com/1591