صادرات گوشی‌های هوشمند در جهان به کمترین رقم رسید

بر اساس یک مطالعه که توسط مؤسسه تحقیقاتی کانترپوینت انجام شده است، صادرات جهانی گوشی‌های هوشمند در سه ماهه سوم سال جاری میلادی در حالی به پایین‌ترین رقم خود در ۸ سال گذشته رسید که عوامل ژئوپلیتیکی مؤثر بر اقتصاد جهانی تقاضا برای این محصول را کاهش داد.

این مؤسسه تحلیل داده‌های بازار که در هنگ کنگ مستقر است، در گزارش سه ماهه به روز شده خود در روز جمعه اعلام کرد که کاهش ۱۲ درصدی صادرات گوشی‌های هوشمند و رسیدن آن به حدود ۳۰۱ میلیون دستگاه در سه ماه منتهی به سپتامبر، شدیدترین کاهش از سه ماهه سوم سال ۲۰۱۴ محسوب می‌شود.

بر اساس این گزارش، تهاجم نظامی روسیه در اوکراین، تنش بین ایالات متحده و چین، تورم سرسختانه بالا، نگرانی از رکود اقتصادی و تضعیف ارزها باعث کاهش بیشتر تقاضا شد که قبلاً در دوره‌های سه ماهه گذشته شروع به کاهش کرده بود.

هارمیت والیا، تحلیلگر ارشد کانترپوینت، در این گزارش گفت که کل بخش گوشی‌های هوشمند نیز تحت تأثیر چرخه های طولانی‌تر جایگزینی قرار گرفته است، چرا که دستگاه ها بادوام تر می شوند و پیشرفت های فناوری در حال کاهش است. وی افزود: این موضوع با کاهش صادرات گوشی‌های هوشمند میان‌رده و پایین‌رده، همراه شده و تا حدودی موجب آن شده است، حتی در شرایطی که بخش گوشی‌های با کیفیت‌تر از این طوفان اقتصادی بهتر عبور می‌کند.

این تحلیلگر در ادامه گفت: در نتیجه این موضوع و به لطف عرضه زودهنگام جدیدترین سری آیفون در سال جاری میلادی، اپل در میان پنج فروشنده برتر گوشی‌های هوشمند تنها شرکتی بود که موفق به رشد سالانه عرضه خود در این دوره سه ماهه شد.

در این گزارش آمده است که صادرات گوشی‌های هوشمند با بهبودی جزئی فروش در سامسونگ الکترونیکس و اپل، بزرگ‌ترین سازندگان تلفن همراه در جهان، تقویت شد و به افزایش آن‌ها از مرز ۳۰۰ میلیون در سه ماهه سوم کمک کرد.

انتهای پیام/

https://kasbnews.com/6507

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *