تغییر لوگو داچیا

خودروسازی داچیا لوگوی خودرا را تغییر داد

داچیا به عنوان یکی از اعضای گروه خودروسازی رنو فرانسه در حال طراحی یک نشان جدید و مدرن تر همراه با هویت تجاری تازه ای است که تمرکز خود را بر “موارد ضروری” به نمایش می گذارد.

شرکت خودروسازی داچیا در سال ۱۹۶۶ در رومانی تاسیس و در سال ۱۹۹۹ توسط گروه خودروسازی رنو خریداری شد. داچیا نخستین شرکت رومانیایی از لحاظ درآمد و بزرگترین شرکت صادر کننده این کشور است که ۷.۳ درصد صادرات این کشور را به خود اختصاص داده است. همچنین کارخانه تولیدی داچیا پنجمین سایت بزرگ تولید خودرو در اروپاست.

داچیا در سال های ابتدایی خودروهای رنو ۸، رنو ۲۰ و رنو ۱۸ را مونتاژ و تولید می کرد اما با گذر زمان توانست به یک خودروساز مطرح و اقتصادی اروپا تبدیل شود. تولید خودروهای خانواده لوگان از جمله رنو تندر ۹۰ که به کشورمان نیز راه پیدا کرد شروع ماجراجویی های این خودروساز اروپای شرقی بود. یکی از برترین ویژگی های این خودرو اقتصادی بودن و در عین حال ایمنی و راحتی آن بود.

جاه طلبی ها و میل به شکوفایی بیشتر باعث شد این شرکت خودروساز تصمیم به ورود به بازار خودروهای برقی گرفته و برای شروع خودروی داچیا اسپرینگ برقی را تولید کند. این خودرو برای اولین بار در مارس ۲۰۲۰ توسط داچیا به عنوان یک خودروی مفهومی معرفی و تنها چند ماه بعد مدل جدید تولیدی آن در رویداد Renault eWays توسط دنیس لو ووت، عضو کمیته اجرایی گروه رنو، به عنوان مقرون به صرفه ترین وسیله نقلیه برقی اروپا رونمایی شد.

داچیا اسپرینگ هم مانند رنو سیتی K-ZE ، از یک باتری لیتیوم یونی ۲۶.۸ کیلووات ساعت نیرو می گیرد که برق یک موتور برقی با ۳۳ کیلووات معادل ۴۴ اسب بخار توان و ۱۲۵ نیوتن متر گشتاور را تأمین می کند.

علاوه بر این شایعاتی پیرامون یک SUV پرچمدار جدید در کنار داستر از داچیا منتشر می شد و این شرکت با ارائه نسخه مفهومی بیگستر (Bigster) به آنها پایان داد. بیگستر دومین شاسی بلند این برند پس از داستر است، که طبق نقشه راه رسمی منتشر شده توسط گروه رنو، با پیوستن به دو خودروی جدید کلاس B که در سال های ۲۰۲۲ و ۲۰۲۴ ارائه می شود ، تا سال ۲۰۲۵ رونمایی خواهند شد.

این SUV بر روی پلت فرم CMF-B ساخته خواهد شد که در جدیدترین نسل لوگان و ساندرو، رنو کلیو و رنو کپچر به اشتراک گذاشته شده است. انواع موتور های مورد استفاده در بیگستر به موقع اعلام خواهد شد اما احتمالا باید شامل چندین موتور بنزینی و حداقل یک هیبریدی باشد.

اکنون این شرکت خودروساز تصمیم گرفته است که هویت تجاری خود را همانند شرکت رنو به روزسانی کند و قرار است در آرم جدید حروف بزرگ داچیا وجود داشته باشد و به سادگی و DC در آن کاملا هویدا باشد. این اولین بار نیست که این آرم را می بینیم بلکه این لوگوی جدید در ژانویه ۲۰۲۱ بر روی اتومبیل مفهومی Bigster ظاهر شد.

فونت سفارشی با خطوط هندسی و حروف ساده ظاهری آینده نگرانه و تقریبا علمی تخیلی دارد. رنگ سبز نشانه نزدیک بودن برند به طبیعت است. رنگ های دوم خاکی تیره ، خاکی و ماسه ای در کنار نارنجی و سبز روشن “فنی” تر خواهد بود.

داچیا می خواهد آرم جدید قدرت و ثبات خود را نشان دهد، با ماهیت ساده ای که دارد می گوید این آرم بر روی موارد ضروری متمرکز شده است. گرچه این کار به نوعی انجام می شود، اما ما نمی توانیم آن را روی کفش، کلاه و تی شرت تجسم کنیم، زیرا به عنوان آرم یک مارک تجاری ورزشی به نظر نمی رسد.

هویت نام تجاری جدید از ژوئن ۲۰۲۱ با سایت های خاص تجاری، تبلیغات و بروشورها منتشر می شود و در اوایل سال ۲۰۲۲ توسط نمایندگی های این شرکت نیز دنبال خواهد شد، در حالی که وسایل نقلیه آرم و نشان جدید را در نیمه دوم سال ۲۰۲۲ دریافت خواهند کرد. بر اساس اعلام، اولین مدل حامل نشان جدید در نیمه دوم سال ۲۰۲۲ رونمایی می شود.

انتهای خبر/

https://kasbnews.com/5957

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *