کارکنان تسلا

کارکنان تسلا باید حداقل ۴۰ ساعت در هفته را در شرکت بگذرانند

در ایمیل‌های داخلی که هفته گذشته فاش شد، ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا اعلام کرد که کارکنانش باید حداقل ۴۰ ساعت در هفته را در شرکت بگذرانند یا استعفا دهند. ماسک در یکی از ایمیل‌هایی که اولین بار توسط Electrek، یک وسیله نقلیه الکتریکی گزارش شد، نوشت: “البته شرکت‌هایی وجود دارند که به این نیاز ندارند، اما آخرین باری که یک محصول جدید عالی را ارسال کردند، چه زمانی بود؟

این رویکرد در تضاد با سیاست توییتر است که ماسک در ماه آوریل با خرید آن موافقت کرد (اگرچه از آن زمان تهدید کرده است که از معامله خارج خواهد شد). پاراگ آگراوال، مدیرعامل توییتر در ماه مارس گفت که کارمندان می توانند به صورت تمام وقت از خانه کار کنند یا برای همیشه به محل کار خود بازگردند، هر کاری که فکر می کنند سازنده و خلاقانه تر است.

به گزارش کسب نیوز، هیچ پاسخ روشن و مبتنی بر تحقیقات در مورد اینکه آیا کار از راه دور یا حضوری برای خلاقیت مفیدتر است وجود ندارد. اما این بیماری همه گیر موج جدیدی از تحقیقات علمی در مورد این سوال را برانگیخته است.

یک مطالعه در ماه آوریل که در مجله Nature منتشر شد نشان داد که هنگام کنفرانس ویدیویی، مهندسان در پنج کشور نسبت به کسانی که حضوری ملاقات کرده‌اند، ایده‌های خلاقانه کمتری به ذهنشان خطور می‌کند. اما این مطالعه همچنین نشان داد که کنفرانس ویدیویی به اندازه جلسات حضوری برای انتخاب ایده‌هایی که باید دنبال شوند مؤثر است.

هنگامی که صحبت از بهره وری به میان می آید، یک مقاله کاری منتشر شده در تابستان گذشته نشان داد که کارمندان از راه دور در یک شرکت خدمات فناوری اطلاعات در آسیا از مارس تا آگوست ۲۰۲۰ تا ۱۹ درصد کمتر بهره وری داشتند، حتی اگر کار خارج از ساعات کاری عادی ۱۸ درصد افزایش یافت. (با توجه به استرس و حواس‌پرتی ماه‌های اولیه همه‌گیری ممکن است تعجب‌آور نباشد.) با این حال، از میان بیش از ۳۰۰۰۰ کارگر آمریکایی که از ماه می ۲۰۲۰ تا مارس ۲۰۲۱ مورد بررسی قرار گرفتند، ۴۰ درصد همچنان گفتند که در خانه بهره‌وری بیشتری نسبت به کارکردن در شرکت داشتند.

جف دگراف، استاد بالینی مدیریت و سازمان در دانشگاه میشیگان، می‌گوید: «این یک یا یا یک چیز نیست».

دگراف گفت: «وقتی شروع به ارائه ایده‌هایی می‌کنید که رادیکال‌تر هستند، و باید آن را به روشی متمرکزتر انجام دهید، فکر می‌کنم ادعاهایی که آنها [در بررسی نیچر] مطرح می‌کنند کاملاً درست است». اما وقتی نوبت به تحقق ایده می رسد، او افزود، کار از راه دور ممکن است به اندازه همکاری حضوری کارآمد باشد.

ارزش ارتباط حضوری
ماسک در ایمیلی درباره خط مشی جدید خود نوشت: «دفتر باید جایی باشد که همکاران واقعی شما در آن قرار دارند، نه یک دفتر شبه دوردست. یک مطالعه در سال ۲۰۲۱ که در Nature منتشر شد، بیش از ۶۰۰۰۰ کارمند مایکروسافت را مورد بررسی قرار داد و نشان داد که کار از راه دور واقعاً کار را برای افراد دشوارتر می کند.

مطالعه اخیر در مورد جلسات ویدیویی همچنین نشان داد که همکاری ها به صورت حضوری ثمربخش تر است. در بخش دوم این تحقیق، دانشجویان کالج با هم هماهنگ شدند تا کاربردهای جدید محصولاتی مانند فریزبی یا بسته بندی حباب دار را بررسی کنند. محققان دریافتند که افراد در جلسات مجازی ارتباط چشمی کمتری برقرار می‌کنند و نشانه‌های بصری زیادی را دریافت نمی‌کنند، که به نظر می‌رسد بر توانایی آنها برای ارائه ایده‌های خلاقانه تأثیر می‌گذارد.

دگراف گفت: در طول یک جلسه حضوری، “مغز شما بسیار بیشتر از آنچه فکر می کنید در حال پردازش است.” “شما در حال پردازش خلق و خوی هستید. شما در حال پردازش انرژی هستید.” به گفته جاناتان جانسون، مدیر عامل Overstock، اما در طول یک تماس ویدیویی، می توان به راحتی حواس خود را پرت کرد.

انتهای خبر/

https://kasbnews.com/5938