علیرضا تابش

تولید‌کننده برای هرگونه تغییر قیمت باید مراحل قانونی را طی کند

علیرضا تابش در حاشیه نشست مبارزه با کالاهای قاچاق در وزارت صمت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: براساس قانون ۵۰ قلم کالا مشمول قیمت‌گذاری تثبتی و پیشینی است که تولید‌کنندگان این محصولات در صورتی که بخواهند قیمت‌ها را تغییر بدهند باید مراحل قانونی را طی کنند.

رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید‌کنندگان افزود: تولیدکنندگان برای افزایش قیمت، باید مستندات خود را ‌به سازمان حمایت ارائه دهند تا بعد از بررسی و انجام کارشناسی‌های لازم نتایج برای ستاد تنظیم بازار ارسال تا در صورت تایید ابلاغ شود.

وی افزود: افزایش قیمت در کالاها غیرقانونی است و تولید‌کنندگان برای هرگونه تغییر قیمت باید مراحل قانونی را طی کنند.

رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان افزود: برخی شرکت‌ها بدون طی فرآیند، اقدام به افزایش قیمت کرده‌اند که پیشنهاد شد تا قبل از ورود تعزیرات برای برخورد با متخلفان این افراد فرایند قانونی افزایش قیمت‌ها را طی کنند.

تابش اظهار داشت: امکان عرضه ۵۰ قلم کالا مشمول قیمت‌گذاری تثبیتی در کشور با نرخ ناهمگن و متفاوت وجود ندارد و کالاهای اساسی که در سبد خانوار نقش مهمی دارند در میان اقلام با قیمت‌گذاری تثبیتی قرار دارند.

وی درباره افزایش قیمت برنج نیز اظهار داشت: این محصول مشمول قیمت گذاری تثبیتی است اما متولی تولید، تامین و مدیریت بازار آن وزارت جهاد است و با توجه به اعلام قیمت برخورد با متخلفان در این حوزه با وزارت جهاد است.

رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان گفت: سازمان حمایت نمی‌تواند در بخش کالاهای اساسی و محصولات کشاورزی ورود کند زیرا مسئولیت این کالاها بر عهده وزارت جهاد است و ورود وزارت صمت باعث ایجاد تداخل می‌شود.

انتهای پیام/

https://kasbnews.com/5432