شهباز شریف

شهباز شریف: حامی توسعه تجارت با ایران هستیم

به گزارش کسب نیوز به نقل از ایرنا، محمد شهباز شریف عصر روز دوشنبه پس از انتخاب به عنوان بیست و سومین نخست وزیر پاکستان طی سخنانی بر عزم محکم دولت آتی این کشور برای تحکیم سیاست خارجی تاکید کرد.

وی روابط با جمهوری اسلامی ایران را مهم و برادرانه دانست و تاکید کرد: ما از تقویت روابط دوجانبه تجاری پاکستان با ایران حمایت می‌کنیم.

شهباز شریف با اشاره به اوضاع افغانستان و پیامدهای تشدید بحران در این کشور همسایه بر منطقه و سایر همسایگان، خواستار رسیدگی و کمک فوری به مردم افغانستان و تلاش برای غلبه بر بحران انسانی و اقتصادی افغانستان شد.

وی روابط پاکستان با چین را راهبردی و ناگسستنی توصیف کرد و افزود: دولت آتی پاکستان با سرعت بیشتری طرح راهروی مشترک اقتصادی پاکستان و چین موسوم به «سیپک» را ادامه خواهد داد.

نخست وزیر جدید پاکستان با اذعان با روابط پیچیده این کشور با ایالات متحده آمریکا و اختلافات میان دو کشور، گفت: اسلام‌آباد خواهان روابط پایاپای با واشنگتن است.

شهباز شریف با اشاره به ماجرای نامه تهدیدآمیز آمریکا علیه پاکستان و جنجال برانگیز شدن آن مرتبط با ادعای همدستی مخالفان با توطئه خارجی اعلام کرد: تا روزهای آینده نشست ویژه کمیسیون امنیت ملی و روابط خارجی مجلس پشت درهای بسته برگزار شده و در این خصوص روشنگری خواهد شد.

وی درباره روابط پاکستان با هند نیز گفت که دهلی‌نو باید به فکر رفاه مردم شبه قاره باشد و اجازه دهد تا مردم کشمیر آزادانه سرنوشت خود را تعیین کنند.

نخست وزیر جدید پاکستان با تاکید بر حمایت از فلسطین گفت: ما همچنان از حق آزادی و استقلال ملت مظلوم فلسطین و آزادی بیت المقدس حمایت خواهیم کرد.

انتهای پیام/

https://kasbnews.com/5371

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *