سامانه تامین مالی جمعی رضوی

آغاز به کار رسمی سامانه تامین مالی جمعی رضوی

شرکت کسب و کار رضوی به عنوان یکی از شرکت‌های زیرمجموعه بنیاد بهره‌وری موقوفات آستان قدس، با دریافت مجوز رسمی از شرکت فرابورس، فعالیت در عرصه تامین مالی جمعی را آغا کرده است. محسن مکیان دستیار رئیس بنیاد بهره‌وری موقوفات با اشاره به ورود آستان قدس رضوی به عرصه نوآورانه تامین مالی جمعی برای کسب و کارها، اظهار کرد: پیش‌نیاز اثربخشی این عامل مهم، ایجاد راه‌هایی است که از طریق آن، اتصال سرمایه با ایده‌های نوآورانه میسّر شود. وی ادامه داد: روش‌های مختلفی برای تأمین مالی پروژه‌ها و کسب و کارهای نوآورانه وجود دارد اما Crowdfunding یا تامین مالی جمعی، یکی از جدیدترین روش‌ها است که مجموعه آستان قدس رضوی با ظرفیت شرکت کسب وکار رضوی از آن استفاده می‌کند.

مکیان ادامه داد: این نهاد مقدس توانسته با ظرفیت شرکت کسب وکار رضوی در شرق ایران، مجوز ارائه این خدمت را از شرکت فرابورس دریافت کند و ماموریت اصلی همکاران ما در این عرصه، فراهم آوردن بستری امن و قابل اعتماد برای سرمایه‌گذاری پرسود، در کسب و کارهای مولد است. مکیان تصریح کرد: این پلتفرم به عنوان یک سکوی تامین مالی جمعی، توسط شرکت فرابورس ایران تأیید شده است و بر اساس قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران و آیین نامه‌های فرابورس فعالیت می‌کند.

نمودی نوآورانه از وقف برای حمایت از کسب و کارها
وی گفت: برای آستان قدس رضوی با سابقه چندصدساله فعالیت در حوزه تامین مالی جمعی از مسیر سنت حسنه وقف، راه‌اندازی سامانه تامین مالی می‌تواند نمودی نوآورانه و جدید از همان سنت وقف باشد که کسب‌وکارها می‌توانند برای توسعه فعالیت‌ های خود، طرح‌ها را از طریق سامانه تامین مالی جمعی رضوی منتشر کرده و از علاقه‌مندان نیز دعوت کنند در تامین مالی طرح‌هایشان مشارکت کنند.

بازگشت تضمینی اصل و سود سرمایه‌گذاران
دستیار رئیس بنیاد بهره‌وری موقوفات آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: بازگشت اصل سرمایه و سود سرمایه‌گذاران در پروژه‌های سامانه تامین مالی جمعی رضوی تضمینی است، ضمن آنکه در سامانه تامین مالی جمعی رضوی، تسهیلات تنها به پروژه‌های تولیدی و مولد تعلق می‌گیرد و سرمایه‌ به هیچ عنوان صرف فعالیت‌های سوداگرانه و غیرمولّد نمی‌شود.

الزامات اولیه برای استفاده از تامین مالی جمعی
وی ادامه داد: صاحبان ایده که ایده‌های جذابی برای ایجاد یک کسب ‌و‌کار،ساخت یک محصول یا انجام یک حرکت اجتماعی و فرهنگی دارند، می‌توانند با ارائه ایده خود به صورت عمومی در سامانه تامین مالی جمعی رضوی درخواست جذب سرمایه کنند.مکّیان در ادامه به الزامات اولیه یک طرح برای استفاده از مزایای تامین مالی اشاره کرد و گفت: صاحبان ایده که به دنبال سرمایه‌پذیری هستند باید نکاتی را در این فرآیند مدنظر داشته باشند؛

نخست «ارائه محصولی منحصر به فرد و قابل توجه»، دوم «تعریف مخاطب هدف‌گذاری شده پیش از شروع کار»، سوم «طراحی پیام تبلیغاتی به گونه‌ای که از استقبال لازم در بین مخاطبان برخوردار شود»، چهارم «ایجاد یک برنامه بازاریابی» و پنجم «افزایش ارزش ارائه شده پروژه تا حد ممکن و کاهش قیمت محصول». وی همچنین گفت: قطعا این سامانه برای تمامی کارآفرینان کاربرد نخواهد داشت و محصولاتی که جدید، جالب، منحصربه‌فرد و جدید نباشند احتمالا قادر به حصول توجه کافی برای راه‌اندازی یک کمپین تامین مالی جمعی نخواهند بود، بنابراین وقتی برای یک محصول بازار هدف تعریف نشده باشد یا مخاطبان هدف آن شناسایی نشده باشد، پروژه مدنظر از تعاملات کافی برای تامین مالی موفقیت‌آمیز برخوردار نخواهد بود.

امکان جذب سرمایه‌گذاران خارجی
وی در ادامه در خصوص فرآیند جذب سرمایه‌گذار خارجی نیز گفت: این شرکت با مشارکت مرکز خدمات سرمایه‌گذاری خراسان رضوی و با هدف شتاب بخشی به رشد اقتصاد ملی، ارتقاء کارایی بنگاه های اقتصادی، رقابت‌پذیری در اقتصاد ملی و افزایش سطح عمومی اشتغال، امکان جذب سرمایه‌گذار خارجی در پروژه‌ها را نیز دارد و انجام قانونی این فرآیند را تسهیل کرده است. هر فرد به شرط داشتن کد سجام می‌تواند بخشی از سرمایه مورد نیاز برای اجرای طرح‌های منتشر شده در سامانه تامین مالی جمعی رضوی را تامین کرده و در سود و زیان اجرای طرح شریک شود.

انتهای پیام/

https://kasbnews.com/5008

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *