همراه اول

توسعه پلتفرم های دیجیتال در همراه اول

اعضای قرارگاه آموزش و پرورش فناورانه از مرکز مانیتورینگ پلتفرم‌های دیجیتال نخستین و بزرگترین اپراتور تلفن همراه کشور بازدید کردند و دبیر این قرارگاه، ظرفیت‌ها و بسترهای توسعه داده شده توسط همراه اول مخصوصا در دوران شیوع کرونا را باعث خوشحالی و مباهات دانست.

به گزارش کسب نیوز، جمعی از اعضای قرارگاه آموزش و پرورش فناورانه و همچنین مدیران وزارت آموزش و پرورش با حضور در مرکز مانیتورینگ پلتفرم های دیجیتال همراه اول، ضمن آشنایی با جزییات عملکرد این سکوهای دیجیتال، از نزدیک در جریان فعل و انفعالات ترافیکی شبکه «شاد» قرار گرفتند و به تبادل نظر و دیدگاه با مدیران این بستر ارتباطی آموزشی در جهت بهبود و توسعه عملکردهای آن پرداختند.

علی اکبر حکمتی کیا، نماینده همراه اول در پروژه شاد که هیأت بازدیدکننده را در جریان این بازدید همراهی می کرد، ضمن ارائه گزارشی اجمالی از وضعیت زیرساخت های ارتباطی توسعه یافته در شبکه همراه اول و همچنین ظرفیت های ویژه توسعه یافته در دوران شیوع کرونا، به مواردی از قبیل میزان سهم ترافیکی شاد از مجموع کل ترافیک داخلی کشور اشاره کرد.

وی به نصب بیش از ۲۶ میلیون کاربر فعال، حضور روزانه بالغ بر ۱۰ میلیون کاربر، تبادل بیش از ۴۸ میلیارد پیام و ۱۸ میلیارد فایل روی پلتفرم شاد اشاره کرد و گفت: رکورد حداکثر کاربر همزمان امروز به ۲ میلیون و ۹۰۰ رسید.

حکمتی کیا همچنین درباره سرویس های اضافه شده به شاد در سالجاری یادآور شد: سرویس های پخش زنده، شادبین، گفتگوی صوتی زنده، رمزینه خوان کتب درسی و کلاس مجازی (به صورت آزمایشی برای بیش از چهار هزار دانش آموز)، از جمله اقداماتی بود که انجام شد و در نظر داریم سرویس های آزمون ساز و VOD را نیز به پلتفرم شاد اضافه کنیم.

در ادامه این بازدید، ضمن تبادل نظرات تخصصی درباره هر یک از سرویس های توسعه داده شده در دل «شاد» و ارائه پیشنهاداتی در راستای غنی سازی هر چه بیشتر این پلتفرم بومی توسعه داده شده توسط جوانان و متخصصان ایرانی، بازدیدکنندگان در جریان سایر پلتفرم های دیجیتال توسعه یافته در بدنه همراه اول نظیر «روبیکا» نیز قرار گرفتند.

کوروش حمیدزاده، دبیر قرارگاه آموزش و پرورش فناورانه نیز ضمن ابراز خرسندی از تدارک مرکز تخصصی برای مانیتورینگ پلتفرم های دیجیتال توسعه یافته توسط اپراتور اول تلفن همراه کشور، اظهار کرد: باعث خوشحالی و مباهات است که این ظرفیت ها و بسترها در همراه اول موجود است؛ امیدواریم که با همکاری های مشترک، بتوانیم به نحو مطلوبی از این ابزارهای توسعه یافته استفاده کنیم.

وی همچنین ضرورت ایجاد این قرارگاه را که بیشتر یک سازوکار است تا یک ساختار و تشکیلاتی زمانبر، در اهمیت موضوع حکمرانی آموزش و پرورش به عنوان متولی امر تربیت، در برخورد با علوم و فناوری های نوین دانست و عنوان کرد: این قرارگاه درصدد آن است تا با دو رویکرد اقدامات عاجل و برنامه ریزی بلندمدت و همچنین استفاده از ساختار موجود و تنظیم گری، الگوی درستی برای آموزش و پرورش به جهت مواجهه با علوم و فناوری های جدید فراهم کند.

انتهای پیام/

https://kasbnews.com/4810

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *