علی اصغر شالبافیان

لزوم تداوم کسب و کارهای گردشگری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی

مراسم افتتاحیه پانزدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و سی و پنجمین نمایشگاه ملی صنایع دستی پیش از ظهر نهم بهمن ماه در سالن خلیج فارس محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار شد. در این برنامه رؤسای صنوف گردشگری و فعالان این صنعت و نمایندگان مجلس و معاونان و مدیران وزارت میراث فرهنگی حضور پیدا کردند.

علی اصغر شالبافیان معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی در این برنامه گفت: سویه جدید ویروس نگرانی‌هایی را درباره چگونگی توسعه گردشگری به وجود آورده است ولی ما بیشترین دقت را در رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام داده ایم. لزوم تداوم کسب و کارهای گردشگری نیز با رعایت همین ملاحظات امکان پذیر است. وزارت میراث‌فرهنگی نیز در این حوزه پیشگام بوده و وظایف خود را انجام داده است به نحوی که مرتب در همکاری با تشکلهای گردشگری موضوع نظارت بر پروتکل‌های بهداشتی تاکید می‌شود.

وی تصریح کرد: رویکردهایی که در نمایشگاه گردشگری امسال داشتیم با توجه به برنامه‌های وزارت میراث فرهنگی تدوین شده اند. هماهنگی بین بخش‌های وزارت میراث فرهنگی یکی از این رویکردهاست. به همین دلیل نمایشگاه گردشگری و صنایع‌دستی به منظور هم افزایی حوزه‌ها و تعامل ذی نفعان به صورت همزمان برگزار شد.

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی افزود: همچنین رویکرد حمایتی وزیر میراث‌فرهنگی و معاون صنایع دستی وجود دارد و حضور شهرها و روستاهای ملی صنایع دستی و هنرمندان مناطق کم برخوردار و پیشکسوتان و نام آوران صنایع دستی در نمایشگاه تسهیل شده است.

شالبافیان گفت: رویکرد دیگر نمایشگاه امسال این بوده که بتواند تجلی هماهنگی و همکاری بین دستگاه‌های ذی ربط باشد. همچنین در نمایشگاه امسال گردشگری کشاورزی و گردشگری خوراک از برنامه‌های اولویت دار هستند. ما در این نمایشگاه هیئت‌های تجاری از کشورهای همسایه را داریم که نشست‌های رودررو برگزار خواهند کرد. همچنین حضور هیئت‌های خارجی در قالب فضای مجازی نیز دیده شده است. نشست‌هایی را نیز با مسئولان دستگاه‌های دولتی داریم که می‌تواند مشکلات صنعت گردشگری را تسهیل کند.

نمایشگاه گردشگری امسال از ۲۸ هزار متر مربع و ۱۰ سالن تشکیل شده است که نسبت به سال قبل فضای آن ۲.۵ برابر شده است.

انتهای پیام/

https://kasbnews.com/4665