سید رضا فاطمی امین

خطای مدیران و شرایط اقتصادی نباید به کسب و کارها آسیب بزند

به گزارش کسب نیوز به نقل از ایسنا، سید رضا فاطمی امین در جلسه صبح امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی و در دفاع از کلیات طرح حمایت از کارخانجات و واحدهای صنعتی و تولیدی بیان کرد: نکته حائز اهمیت این است که یک بنگاه، موجود زنده است و ما نباید اجازه دهیم تا خطای مدیران و شرایط اقتصادی کشور به یک کسب و کار آسیب وارد کند. اگر فضای اقتصادی کشور مناسب نیست نباید اجازه دهیم تا بار مشکلات آن به یک بنگاه و کسب و کار تحمیل شود، سوال اساسی این است که ثروت یک کشور چیست؟ ثروت هر سازمان منابع انسانی آن هستند.

وی در ادامه اظهار کرد: هرچقدر یک سازمان از نیروهای توانمندتر و با استعدادتر بهره‌مند باشد ثروتمندتر است، اما ثروت یک کشور کسب و کارهای آن هستند و نه افراد آن. اگر ما یک مهندس، یک مدیر موفق و فعال اقتصادی داشته باشیم به تنهایی نمی‌توانند نقش‌آفرین باشند بلکه زمانی که این گروه یک تشکل و کسب و کار را تشکیل می‌دهند می‌توانند تاثیر بسزایی در رشد کشور داشته باشند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه تصریح کرد: ثروت یک کشور منابع انسانی آن نیست، بلکه کسب و کارهایی هستند که در آن حضور دارند، هر چقدر آسیب کمتری به این کسب و کارها وارد شود و ما آنها را از آسیب‌های مدیریتی و شرایط اقتصادی حفظ کنیم می‌توانند در عرصه رشد و ارتقاء کشور بیشتر نقش‌آفرین باشند.

فاطمی امین در پایان تاکید کرد: طرح حمایت از کارخانجات و واحدهای صنعتی در جلسه هیات دولت نیز مطرح شد و رییس جمهور از این طرح حمایت کردند. البته انتقاداتی نیز وارد بود اما جمع‌بندی بر این شد تا با این طرح موافقت شود. ما در مقطعی از تاریخ اقتصادی کشور هستیم که کسب و کارهای زیادی شکل گرفته است، امروز انبوهی از کسب و کارها را داریم که دچار آسیب شده و نیازمند حمایت ویژه هستند.

انتهای پیام/

https://kasbnews.com/4573

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *