ایرباس

شکایت قطری‌ها از ایرباس به خاطر ترک خوردن بدنه هواپیماهای A350

به گزارش کسب نیوز به نقل از رویترز، شرکت هواپیمایی قطر ایرویز، به خاطر ترک خوردن رنگ و بدنه هواپیماهای ایرباس ۳۵۰ از شرکت هواپیماسازی ایرباس فرانسه در دادگاه انگلیس شکایت کرده است. این اقدام دو طرف را به یک دعوی قضایی جدی در حوزه امنیت هوانوردی نزدیک کرده است.

قطر ایرویز می‌گوید: ترک خوردن رنگ و آسیب ‌به لایه محافظ در برابر رعد و برق روی بدنه هواپیما‌های A350 باعث شده تا این شرکت مجبور شود ۲۱ فروند از این نوع هواپیماها را زمین‌گیر کرده و حالا به دنبال گرفتن خسارت از شرکت سازنده است.

ایرباس گفته علیرغم این اتفاقات اما پرواز هواپیمای A350 با بدنه کربن کامپوزیت ایمن است، اما قطر ایرویز می‌گوید؛ هنوز خیلی زود است که بتوان درباره ایمنی هواپیماهای A350 با توجه به ترک‌های روی بدنه اظهارنظر کرد.

ایرباس نه تنها زیر بار وجود این نقص در هواپیماهایش نمی‌رود بلکه هفته گذشته شرکت قطر ایرویز را به ارائه اطلاعات نادرست درباره مشکل و ربط دادن ایمنی پرواز متهم کرده و تهدید کرده علیه این شرکت اعلام دعوی قضایی خواهد کرد.

قطرایرویز گفته که در لندن علیه ایرباس شکایت کرده است، این شرکت عربی تاکید کرده که تمام تلاش‌هایش برای رسیدن به یک راه حل با طرف فرانسوی به بن‌بست خورده و ترک روی بدنه هواپیماهای A350 در حال بیشتر شدن است، به همین خاطر راهی جز شکایت علیه شرکت سازنده برایش باقی نمانده است.

انتهای پیام/

https://kasbnews.com/4168