صادرات

طراحی نظام جامع صادرات عامل موفقیت

توسعه صادرات و تاکید بر صادرات غیرنفتی، یکی از راهبردهای بارز در برنامه‌های توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی هر کشوری به حساب می‌آید. بنابراین از منظر اقتصاد، توسعه صادرات غیرنفتی، علاوه بر این که سبب افزایش درآمدهای ارزی و غیرنفتی بلکه سبب بهبود تراز پرداخت های ارزی خواهد شد.

در همین راستا شرکت توسن در حوزه صادرات و محوری کردن خدمات و محصولات سرمایه گذاری‌ها و تلاش‌های فراوانی را انجام داده است به گونه‌ای که می‌توان به ارتقا کیفیت محصولات در سطح بین المللی و کاربست استانداردهای بین‌اللملی برای سازگاری محصولات و سیستم‌سازی در سطح منابع انسانی و فرآیندها اشاره کرد.

صادرات موفق شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین (توسن) نقطه عطفی در راستای تایید هر چه بیشتر کیفیت بالای محصولات و قابلیت‌های این شرکت بوده است و این مهم بیانگر پتانسیل بالای این شرکت ایرانی در جهت صادرات حوزه فناوری اطلاعات است. از طرفی این جایگاه مسئولیت مهمی برای توسن به ارمغان خواهد داشت، یعنی حفظ کیفیت در بالاترین سطح و رقابت در عرصه بین‌المللی با تکیه بر توان داخلی و توسعه بازار بر مبنای خلق فرصت‌های جدید و از سوی دیگر این باور را ایجاد کرده‌ که با تکیه بر متخصصان کشور و با وجود تحریم‌های ظالمانه می‌توان محصولات و خدماتی را در رقابت با کشورهای صاحب فناوری ارائه کرد تا مورد انتخاب و تحسین طرف خارجی قرار گیرد.

باید این نکته را اذعان کرد که شرکت توسن در روز ملی صادرات به عنوان صادرکننده نمونه در حوزه فناوری اطلاعات برگزیده شده است. این شرکت رسیدن به این جایگاه برنامه‌های گسترده‌ای را در اولویت کاری خود قرار داده بود.

در این راستا از منظر شرکت توسن اولین قدم داشتن چشم‌اندازی شفاف و دیدگاهی کل نگر و سیستمی به بحث صادرات بوده است سپس همراستاسازی کلیه عواملی که می‌تواند در زنجیره ارزش صادرات محصولات و خدمات فناوری اطلاعات محور نقش داشته باشند. یکی از مهمترین اهداف کلیدی تبیین شده طراحی نظام جامع صادرات در شرکت توسن بوده است.

شرکت توسن در سال ۱۳۷۸ با هدف ایجاد بستری مستقل و بومی برای طراحی و تولید محصولات و راهکارهای نوین در عرصه های مختلف فناوری اطلاعات مانند بانکداری و دولت الکترونیک تاسیس شد. این شرکت تا سال ۱۳۸۷ تحت عنوان “کیش ویر” فعالیت می کرد و پس از آن با نام “توسن” به ارائه خدمات متنوع فناوری اطلاعات در صنعت بانکداری کشور و سازمان های دولتی پرداخته است.

اینک در آستانه ۲۲ سالگی و بر اساس مصوبات مجمع عمومی این شرکت در سال ۱۳۹۷ و پذیرفته شدن در هیات پذیرش بازار اول فرابورس در آذرماه سال جاری، مقدمات ورود شرکت توسن به این بازار فراهم شده و این شرکت دانش‌بنیان با سرمایه ۲۰۴۰ میلیارد ریال به عنوان دویست و سی و هشتمین نماد معاملاتی و شصت و هشتمین شرکت در بازار اول فرابورس به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/

https://kasbnews.com/4146

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *