غلامحسین حسینی‌نیا

افزودن پیوست مهارتی به فعالیت پارک‌های علم و فناوری

به گزارش کسب نیوز به نقل از سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای،‌ غلامحسین حسینی‌نیا، معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور با بیان اینکه ورود به انقلاب صنعتی چهارم به مدد نیروهای ماهر و آموزش دیده است گفت: به همین منظور پیوست های مهارتی را به فعالیت هایی که در پارک های علم و فناوری انجام می‌شود، اضافه خواهیم کرد.

حسینی نیا، در مراسم امضای تفاهم نامه با پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات مستقر در استان البرز، که با هدف توسعه آموزش های مهارتی انجام شد، گفت: وظیفه ما آماده کردن افراد برای تصدی مشاغل آینده است که به همین منظور امروز فرصتی فراهم شد تا در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات ICT همکاری خود را پارک داشته باشیم.

وی افزود: به همین منظور و در قالب همین تفاهم نامه ۳۱ مرکز استانی در این حوزه با استفاده از امکانات فنی و حرفه ای در کشور ایجاد که به دنبال راه اندازی این مراکز شتاب دهنده های مستقر در پارک های علم و فناوری علاوه بر ماموریت ذاتی خود این ماموریت را پیدا می کنند که مجری عملیاتی کردن پیوست های مهارتی باشند.

حسینی نیا ادامه داد: با اجرای این طرح این امکان ایجاد خواهد شد تا بتوانیم آموزش های مهارتی را به تکنسین، کاردان و افراد ماهر در بخش آی.سی.تی ارائه تا شاهد اشتغال های جدید در کشور در این بخش باشیم.

وی با اشاره به اهمیت توسعه هوش مصنوعی با هدف کسب بازارهای بیشتر خاطر نشان کرد: کشورهایی که در این بخش موفق تر عمل کرده اند می توانند امکان رقابت و فرصت های بازار را از ما بگیرند که به همین منظور نیاز است تا قدم های خوبی برداشته شود تا شاهد توسعه تکنولوژی های برتر در فعالیت های روزمره و رشد صادرات کشورکان به مدد تربیت نیروهای ماهر و توانمند باشیم.

محمدجعفر صدیق دامغانی‌زاده، رییس پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات نیز در این مراسم گفت: امیدواریم با همکاری دو دستگاه، به چهار هزار نفر ظرف مدت یک سال آموزش مهارتی ارائه کنیم.

انتهای پیام/

https://kasbnews.com/4055

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *