لوازم خانگی کره

حرکت چند کشتی لوازم خانگی از کره‌ جنوبی به مقصد خاورمیانه

حمیدرضا غرنوی اظهار داشت: در دولت قبل علی رغم تذکرات معاون صنایع وزیر صنعت و درخواست وی در خصوص برخی مسائل مربوط به قاچاق لوازم خانگی، کمیسیونی تشکیل شد که در آن، آئین‌نامه مربوط به ورود کالا توسط پیله‌وران و مرزنشینان را اصلاح کردند.

وی ادامه داد: با این اصلاحیه، لوازم خانگی نیز جزء کالاهای مجاز برای ورود به کشور از طریق پیله‌وران و مرزنشینان قرار گرفت. این در حالی بود که در جای دیگری، این موضوع ممنوع شده بود.

غزنوی با بیان اینکه مافیای واردات لوازم خانگی در دولت قبل فشارهایی را وارد کردند تا ورود لوازم خانگی از طریق پیله‌وران مجاز شود، افزود: در آن جلسه مسئولان وزارت صنعت عنوان کردند که با این مسأله مخالف هستند و این کار به صلاح کشور نیست اما در نهایت این موضوع با موافقت ۵ وزیر عضو کابینه مصوب شد.

سخنگوی انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی تصریح کرد: به این ترتیب واردکنندگان به جای اینکه کالا را از طریق گمرکات و به صورت رسمی به کشور وارد کنند، از طریق پیله‌وری وارد می‌کنند. در این شرایط ثبت سفارش در استان‌ها صورت می‌گیرد و در واقع کالاها توسط پیله‌وران و با سرمایه واردکنندگان به کشور وارد می‌شود.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا این ثبت سفارش از طریق سامانه سازمان توسعه تجارت انجام می‌شود؟ گفت: بله، ثبت سفارش در استان‌ها از این طریق صورت می‌گیرد و سامانه برای این کار باز است.

غزنوی با بیان اینکه از این طریق ۱۶۰۰ تن کالای لوازم خانگی به کشور وارد شده است، تصریح کرد: با این روش،‌ واردکنندگان کالا را بدون پرداخت مالیات و به نام پیله‌وران به کشور وارد می‌کنند.

وی در ادامه از حرکت چند فروند کشتی حامل لوازم خانگی از کره‌ جنوبی به سمت خاورمیانه خبر داد و گفت: قبلاً مقصد این کشتی‌ها دبی یا عربستان سعودی اعلام می‌شد اما حالا مقصد این کشتی‌ها، خاورمیانه اعلام می‌شود.

سخنگوی انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی با بیان اینکه در حال حاضر لوازم خانگی وارداتی از طریق پیله‌وران سهم ۳۵ تا ۴۰ درصدی در بازاز لوازم خانگی دارد، گفت: با این روش، محصولات مختلف از جمله ماشین ظرفشویی، ماشین لباسشویی، یخچال و تلویزیون رنگی به کشور وارد می‌شود.

انتهای پیام/

https://kasbnews.com/3144

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *