روابط تجاری چین و روسیه

حجم مبادلات تجاری روسیه و چین در سال ۲۰۲۱ رکورد زد

به گزارش کسب نیوز به نقل از راشاتودی، وزارت توسعه اقتصادی روسیه اعلام کرد، حجم مبادلات تجاری میان روسیه و چین از ماه ژانویه تاکنون یک سوم رشد افزایش یافته و انتظار می‌رود، امسال بیشتر رشد داشته باشد.

ماکسیم رشتنیکوف، وزیر توسعه اقتصادی روسیه گفت: «تا پایان سال، هر فرصتی وجود دارد تا به یک رقم بی سابقه تاریخی در مبادلات تجاری با چین برسیم.»

وی از اطمینانی که شرکت‌های چینی به بازار روسیه کرده‌اند، قدردانی کرد، که این اطمینان با فعالیت اقتصادی طولانی مدت و راه اندازی پروژه‌های جدید حتی در بحبوحه همه گیری کووید -۱۹ نشان داده شده است.

این وزارتخانه قصد دارد تا ۴ نماینده به چین اعزام کند تا در زمینه فعالیت های تجاری روسیه، تقویت همکاری با تاکید بر اقتصاد دیجیتال و توسعه پایدار کار کنند.

بر اساس آمار گمرک چین، حجم مبادلات تجاری روسیه با چین در پایان سال ۲۰۲۰ کاهش ۲.۹ درصدی نسبت به سال پیش از آن را نشان می‌دهد و به ۱۰۷.۷۶ میلیارد دلار رسید.

با این حال، در سال های پیش از بحران کرونا، این شاخص به صورت ثابت رشد داشت و به تدریج از ۶۹.۵۲ میلیارد دلار در پایان سال ۲۰۱۶ به ۱۱۰.۷۵ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۹ رسیده بود.

هر دو کشور در نظر دارند، دوباره به مسیر رشد باز گردند و به هدف حجم مبادلات ۲۰۰ میلیارد دلار در سال برسند.

انتهای پیام/

https://kasbnews.com/3097