تجارت ایران و برزیل

تجارت ایران و برزیل رو به افزایش است

به گزارش کسب نیوز به نقل از روابط عمومی اتاق مشترک بازرگانی ایران و برزیل، فرهاد طاهریان اظهار داشت: روابط دو کشور رو به گسترش است و با توجه به مزیت‌های ایران و نیاز های برزیل می‌توان صادرات به این کشور را افزایش داد.

دبیرکل اتاق مشترک ایران و برزیل افزود: با توجه به اهمیت روابط تجاری جمهوری اسلامی ایران با کشورهای حوزه آمریکای لاتین، یکی از چشم اندازها و اهداف هیئت مدیره تشکیل کمیسیون‌های تخصصی اتاق ایران برزیل و تاسیس دفتر نمایندگی در برزیل برای حضور و مشارکت حداکثری بازرگانان و تسهیل در امر تجارت بین دو کشور و افزایش صادرات کالاها و محصولات به برزیل است.

وی گفت: تبادل هیئت‌های اقتصادی بین دو کشور از جمله اهداف و وظایف اتاق مشترک بازرگانی ایران و برزیل است.

طاهریان همچنین به برگزاری سومین دوره انتخابات اتاق مشترک بازرگانی ایران و برزیل اشاره کرد و گفت: مجمع عمومی سالانه این اتاق در روز شنبه ۱۳ شهریور در محل اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی ایران با حضور و مشارکت ۹۲ درصد از اعضای این اتاق برگزار شد و اعضا جدید هیئت مدیره انتخاب شدند.

دبیرکل اتاق مشترک بازرگانی ایران برزیل اظهار داشت: با انجام انتخابات هیئت مدیره، سید فخرالدین عامریان به عنوان رئیس هیئت مدیره، مسلم ناصری و حسین عباس زاده به عنوان نواب رئیس ،بهزاد درخور به عنوان خزانه دار انتخاب شدند.

وی تصریح کرد: از ویژگی‌های هیئت مدیره این دوره حضور افراد از همه طیف از قبیل صادر کنندگان، تولید کنندگان و تامین کنندگان ایرانی در ترکیب هیئت مدیره اتاق مشترک بازرگانی ایران و برزیل است.

طاهریان اظهار داشت: کمیسیون های پیشنهادی اتاق مشترک بازرگانی ایران و برزیل عبارت است از توسعه صادرات غیر نفتی، انرژی صنایع و معدن، صنایع غذایی و مواد کشاورزی، دارو تجهیزات پرشکی و مواد بیولوژیک میراث فرهنگی و گردشگری، ورزش و فرهنگ هنر و احتملا گیاهان داروئی و طب سنتی است.

به گفته طاهریان عمده کالاهای صادراتی برزیل به ایران کالاهای اساسی از جمله نهاده های دامی، کنجاله سویا، ذرت و جو است.

بنابراین گزارش پیش از این فرهاد آگاهی رییس هیئت مدیره اتاق مشترک بازرگانی ایران و برزیل بود.

انتهای پیام/

https://kasbnews.com/2802