اکسپوی دبی

اکسپوی دبی فرصت طلایی برای جذب سرمایه‌گذاری خارجی و ارز آوری

به گزارش کسب نیوز به نقل از اتاق مشترک بازرگانی ایران و امارات، در جلسه مشترک دبیر کل انجمن ورزش‌های الکترونیک ایران و دبیر سابق فدراسیون ورزش‌های الکترونیک آسیا با رئیس کمیسیون فناوری و تکنولوژی‌های نوین اتاق مشترک بازرگانی ایران و امارات به بحث و تبادل نظر پیرامون حضوری قوی و تاثیر گذار در نمایشگاه جهانی اکسپوی دبی پرداخته شد و در این راستا تفاهم نامه ای نیز بین این دو مجموعه منعقد خواهد شد.

سادینا آبایی، عضو هیئت مدیره اتاق مشترک بازرگانی ایران و امارات با بیان اینکه اکسپوی دبی با شعار «پیوند ذهن‌ها، خلق آینده» بستری منحصربه‌فرد برای به‌اشتراک‌گذاری درس‌ها، راه‌حل‌ها و ایده‌ها برای ساخت فردایی بهتر را در اختیار جهانیان قرار می‌دهد گفت: اکسپو، فرصتی طلایی است که در مدت شش ماه می‌تواند ارز آوری بسیاری در آینده با جذب سرمایه گذاری خارجی و ایجاد نتورک با همتایان بین المللی برای کشور داشته باشد.

وی با بیان اینکه این رویداد بزرگ یکی از اکسپوهایی است که در آن صنعت ایران و برندهای بزرگ می‌توانند به خوبی بدرخشند افزود: اتاق مشترک بازرگانی ایران و امارات با هدف گسترش روابط تجاری بین دو کشور تشکیل شده و تقویت فضای تجاری و توسعه فعالیت های اقتصادی دو کشور از اهداف اولیه تشکیل این اتاق مشترک بوده است.

رئیس کمیسیون فناوری اطلاعات و تکنولوژی اتاق مشترک بازرگانی ایران و امارات در این دیدار به صنعت مهم بازی های رایانه ای اشاره و تاکید کرد: اگر در گذشته ، گذران اوقات فراغت به عنوان امری حاشیه­ ای تلقی می شد، امروزه با تغییرات وسیعی که در جهان رخ داده است اوقات فراغت نه تنها امر حاشیه­ ای نیست بلکه یکی از مهمترین جنبه­ های زندگی افراد است که جنبه­ ی اقتصادی آن نیز بسیار قابل توجه است. دراین فضا، صنعت سرگرمی پاسخی است به تقاضاهای روزافزون کنونی که در حوزه­ ی اوقات فراغت وجود دارد. حجم انبوهی از کالاها و خدمات در سراسر جهان در حوزه­ ی صنعت سرگرمی تولید و ارائه می شود.

وی ادامه داد: بر این اساس بازی‌های رایانه‌ای نیز در جهان امروز به عنوان بخشی از «صنعت سرگرمی» به حساب می‌آیند. در دهه­ ی اخیر گسترش این بازی­ ها سبب شده تا از این حوزه به عنوان یکی از مهم­ ترین بخش­های صنعت سرگرمی نام برده شود.

عضو هیئت مدیره اتاق مشترک بازرگانی ایران و امارات در عین حال بیان کرد: تولید بازی‌های رایانه‌ای در واقع حوزه‌های کاری، زمینه‌های تکنولوژیک و عوامل گوناگونی از تجارت و صنعت را به یکدیگر پیوند می‌دهد و گستردگی این صنعت در بستری به وسعت جهان موجب شده امروزه از مقوله­ ی «بازی‌های جهانی» صحبت شود که به جهانی‌شدن بازی‌های رایانه‌ای اشاره دارد و حضور علاقه مندان و فعالان کشورمان در اکسپوی ۲۰۲۱ دبی نشاندهنده پیشرفت کشورمان در این صنعت مهم است .

رئیس کمیسیون فناوری و تکنولوژی نوین اتاق مشترک بازرگانی ایران و امارات تاکید کرد: اتاق ایران و امارات آمادگی خود را برای حمایت از فعالان این حوزه در اکسپوی دبی اعلام می کند و مشتاق حضور علاقه مندان به این حوزه که بیشتر قشر نوجوان و جوانان را تشکیل می دهند در نمایشگاه بین المللی اکسپوی دبی است.

در این دیدار همچنین لقمان شاورانی دبیر کل انجمن ورزش‌های الکترونیک ایران با معرفی انجمن ورزش‌های الکترونیک ایران، سوابق و فعالیت های داخلی و بین المللی انجمن از سال ۱۳۸۵ تا امروز ، این حوزه را یک صنعت بزرگ ورزشی تفریحی معرفی کرد که دارای ابعاد مختلف علمی ، اقتصادی و فرهنگی می باشد.

شاورانی با ابراز امیدواری به ورود اتاق بازرگانی ایران و امارات به این صنعت و حمایت از تولید کنندگان در پاویون کشورمان در نمایشگاه اکسپوی دبی، میزان بالای مخاطبان میلیونی این صنعت را در کنار گردش مالی بسیار بالا و سودهی قطعی ، سرمایه گذاری مادی و معنوی را در این صنعت تضمین کننده موفقیت تاجران و سرمایه گذاران ایرانی دانست.

دبیر کل سابق فدراسیون ورزش های الکترونیک آسیا با اشاره به سابقه دبیر کلی فدراسیون آسیایی خود و ارتباط خوب و مناسب انجمن ورزش‌های الکترونیک ایران در سطح بین الملل بویژه با همتای اماراتی خود ، شیخ سلطان بن خلیفه آل نهیان ، رییس فدراسیون ورزش‌های الکترونیک امارات ، اظهار امیدواری کرد که ظرفیت های بین المللی انجمن را با کمک و همراهی اتاق مشترک بازرگانی ایران و امارات فعال نمایند.

در این دیدار پیرامون مفاد تفاهم نامه انجمن ورزش‌های الکترونیک ایران و اتاق مشترک بازرگانی ایران و امارات صحبت شد که پس از بررسی های لازم به زودی این تفاهم نامه بین دو طرف منعقد خواهد شد.

انتهای پیام/

https://kasbnews.com/2713

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *