غول فولادی جهان

چینی‌ها در رویای ایجاد سومین غول فولادی جهان

 به گزارش کسب نیوز به نقل از شینهوا، دو شرکت چینی آن‌استیل و بِنگانگ قصد دارند با یکدیگر ادغام شوند و مجموع ظرفیت خود را به ۶۳ میلیون تن فولاد خام برسانند. قرارداد ادغام این دو شرکت در روز ۲۰ آگوست بسته شده و در قالب آن ۵۱ درصد از سهام بنگانگ قرار است به آن‌استیل واگذار شود.

دو شرکت این اقدام را راهی برای افزایش ظرفیت تولید خود می‌دانند. در صورت نهایی شدن این قرارداد آنها به سومین تولیدکننده فولاد در جهان تبدیل خواهند شد. در حال حاضر باید ادغام این دو شرکت از سوی سازمان رقابت و مقابله با انحصار چین و دولت این کشور تایید شود.

در حال حاضر شرکت بائو وی چین، بزرگ‌ترین تولیدکننده فولاد در جهان و پس از آن شرکت آرسلور میتال لوکزامبورگ هم در جایگاه بعدی قرار دارد. قرار است تا سال ۲۰۲۵ ظرفیت تولید فولاد این دو شرکت ادغام شده به ۷۰ میلیون تن فولاد خم و ۵۰ میلیون تن کنستانتره آهن افزایش یافته و درآمد آنها به ۴۶ میلیارد دلار برسد.

چین با تولید بیش از یک میلیارد تن فولاد در سال ۲۰۲۰ بزرگ‌ترین تولیدکننده این محصول در جهان به شمار می‌رود و تلاش می‌کند تا با ادغام شرکت‌های نه چندان بزرگ خود غول‌های فولادی بزرگی را تا سال ۲۰۲۵ ایجاد کند.

انتهای پیام/

https://kasbnews.com/2659