محمدباقر نوبخت

راهبردها در سازمان برنامه متناسب با اهداف تحریم‌ها تدوین شده است!!

 به گزارش کسب نیوز به نقل از سازمان برنامه و بودجه کشور آئین تودیع محمدباقر نوبخت و معارفه مسعود میرکاظمی معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور صبح امروز شنبه بیست و سوم مردادماه با حضور محمد مخبر معاون اول رییس‌جمهور برگزار شد.

محمدباقر نوبخت در ابتدای این جلسه ضمن قدردانی از میرکاظمی برای قبول مسئولیت خطیر هدایت سازمان برنامه و بودجه و اینکه توانای خود را زیر بار سنگین و سترگ سازمانی که مأموریت راهبری و رصد توسعه کشور را دارد قرارداده است؛ گفت: در سال ۱۳۹۲ که سیاست‌های اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شد، اولین کار ما در سازمان برنامه این بود که ۲۴ بند سیاست اقتصاد مقاومتی را به ۱۲ برنامه و ۵۶ طرح و ۱۰۰ پروژه تبدیل کردیم. بر اجرای این پروژه ها نظارت داشتیم تا به رشد و توسعه مورد نظر دست پیدا کنیم.

رئیس پیشین سازمان برنامه و بودجه کشور با ابراز تاسف از اینکه با بازگشت تحریم‌ها و شرایط پاندمی کرونا، کشور نیازمند تدوین برنامه‌ جدیدی شد؛ ادامه داد: این برنامه در ۱۱ بسته اجرایی تهیه شد و تقسیم کار لازم میان دستگاه‌های اجرایی کشور به وجود آمد. همچنین برنامه‌ای برای اصلاح ساختار بودجه کشور تهیه کردیم که در آن ۴ محور و ۹ موضوع مرتبط احصا شد که گزارشات آن تهیه و منتشر خواهد شد.

نوبخت در ادامه تصریح کرد: راهبرد ما در شرایط جدید این بود که ببینیم با چه هدفی تحریم‌های جدید و بیشتری به ما تحمیل شد؛ هدف استکبار جهانی، اعمال فشارهای اقتصادی بر مردم بود و همزمان تلاش می‌کردند که با قلت منابع، چرخ توسعه کشور را متوقف کنند. راهبرد ما در مقابل این هدف شوم دشمنان این بود که همین منابع محدود را با اولویت به سفره‌های مردم برسانیم. لذا سعی کردیم بخشی از حقوق کارکنان دولت، بازنشستگان، افراد تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزستی را با همین منابع محدود افزایش دهیم و با بخش دیگر منابع، اجازه ندهیم که چرخ توسعه کشور کند یا متوقف شود.

انتهای پیام/

https://kasbnews.com/2611

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *