پیش‌نویس سند تبلیغات تجاری در فضای مجازی نهایی شد

مرکز ملی فضای مجازی اعلام کرد پیش‌نویس سند تبلیغات تجاری در فضای مجازی نهایی است. این پیش‌نویس با هدف ساماندهی و نظارت بر تبلیغات تجاری تهیه شده و برای بررسی و تصویب به مرکز ملی فضای مجازی فرستاده شده است.

متولی این سند که از مجموعه اسناد اقدامات کلان «سند راهبردی جمهوری اسلامی ایران در فضای مجازی» است، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی معرفی شده است. سند تبلیغات تجاری در فضای مجازی، به دنبال ساماندهی و نظام‌مندسازی تبلیغات تجاری در فضای مجازی در راستای ارتقای اعتماد و اطمینان، رعایت ارزش‌های اسلامی و ایرانی و مهم‌تر از همه، حفظ حقوق مصرف‌کنندگان و مردم است.

بر اساس آن چه در این پیش‌نویس آمده است، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مسئول پیگیری تخلفات و اعلام آنها خواهد بود و در صورت عدم همکاری متخلفان، وزارت ارشاد می‌تواند از طریق مراجع قانونی برای برخورد با آنها اقدام کند.

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با همکاری سازمان صداوسیما، وزارت صمت، سازمان ثبت و املاک کشور، وزارت اقتصاد و امور دارایی، صنوف مرتبط، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و دادستان کل کشور نسبت به تهیه پیش‌نویس سند تبلیغات تجاری در فضای مجازی اقدام خواهد کرد.

گفتنی است بررسی‌های تکمیلی این سند در حال حاضر در معاونت محتوای مرکز ملی فضای مجازی انجام شده و به زودی اولین جلسه بررسی نهایی آن در کمیسیون عالی ارتقای تولید محتوای فضای مجازی کشور برگزار می‌شود.

https://kasbnews.com/11083