اخبار کسب و کار

آیا هوش مصنوعی مسئولیت روابط عمومی را بر عهده می گیرد؟

بحث در مورد محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی هیچ نشانه ای از کاهش سرعت را نشان نمی دهد. در واقع، زمانی که انجمن نویسندگان آمریکا به دنبال ایجاد حفاظ هایی در مورد نقش هوش مصنوعی در فیلمنامه نویسی به عنوان بخشی از اعتصاب ۱۴۸ روزه خود در سال گذشته بود، به نظر می رسید که این نگرانی را بیشتر تقویت کند، به ویژه در فضاهای بازاریابی و روابط عمومی. با این حال، به نظر “امیلی رینولدز برگ” متخصص روابط عمومی، این ایده که هوش مصنوعی نویسندگی تبلیغاتی را به دست خواهد گرفت، شبیه به زمانی است که مردم فکر می‌کردند کیندل جایگزین کتاب‌ها در اوایل دهه ۲۰۰۰ می‌شود. جایگاهی در گروه کر داشت (و هنوز هم دارد)، اما به هیچ وجه جای کتاب را نمی گرفت. به همین ترتیب، امیلی معتقد است محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی تنها به ابزاری دیگر در اختیار ما در روابط عمومی تبدیل خواهد شد، اما به هیچ وجه تنها، یا حتی ابزار اصلی.

به گزارش کسب نیوز، با این حال نگرانی وجود دارد، و نه فقط در بین همکاران من. به‌عنوان مالک یک شرکت روابط عمومی ، نمی‌توانم به شما بگویم که اخیراً چقدر محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی در مکالمات با مشتریان بالقوه و موجود ارائه شده است. برخی مخالف آن هستند. برخی برای آن هستند. من صادقانه می‌توانم بگویم که در حالی که آن را آزمایش کرده‌ام، هیچ‌وقت هیچ الزامات نوشتن یا پیاده‌سازی را با استفاده از محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی انجام نداده‌ام و قصد ندارم به جلو بروم.

آره من همون رو که گفتم گفتم اگرچه نمی توانم ادعا کنم که محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی مزایایی ندارد، معتقدم هرگز نمی تواند واقعاً جایگزین محتوای اصلی در روابط عمومی و بازاریابی شود.

  1. صرفه جویی در زمان و هزینه در مقابل کیفیت
    حامیان محتوای تولید شده با هوش مصنوعی از صرفه جویی در زمان و هزینه آن حمایت خواهند کرد. از نظر تئوری، منطقی است، درست است؟ به جای هزینه داشتن نویسندگان در کارمندان یا قراردادها و زمان صرف شده در انتظار آنها برای ارائه پیشنهادات، بیانیه های مطبوعاتی، مقالات، وبلاگ ها و غیره، می توانید به سادگی به فناوری تکیه کنید تا اطلاعات از قبل موجود را از موتورهای جستجو برای ایجاد آن بر اساس آن ها تهیه کنید. در مورد کلمات کلیدی، عبارات یا موضوعات خاص در یک لحظه. اما برای کیفیت از دست رفته چه هزینه ای خواهید پرداخت؟ به نظر من خیلی بیشتر از چیزی که پس انداز می کنید.

مشکلات کیفی متعددی در رابطه با محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی وجود دارد، اما اجازه دهید فقط به موارد بزرگ در اینجا بپردازیم. اول، اگر تا زمانی که من نوشته‌اید و با محتوایی کار کرده‌اید که توسط افراد ایجاد شده است (اهم، دهه‌ها)، آنگاه می‌توانید تفاوت محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی را یک مایل دورتر ببینید. این رباتیک است و فاقد گرما و شخصیت است که بسیاری از سازمان‌ها سرمایه‌های زیادی را برای القای نام تجاری خود خرج می‌کنند. علاوه بر این، آیا به ذکر “اطلاعات از قبل موجود” در بالا توجه کرده اید؟ درست است، محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی از چندین منبع منتشر شده استخراج می شود و ممکن است به طور ناخواسته سرقت ادبی کند یا به اندازه کافی نزدیک شود که پرچم ها را بلند کند. با فرهنگ شادی شکایت امروزی، برندها نیازی به مسائل حقوقی یا تبلیغات بدی که ممکن است با این مسائل همراه باشد ندارند.

توصیه من: اگر از محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی استفاده می کنید، حداقل یک شخص واقعی که یک نویسنده با تجربه است (و برند شما را می شناسد) داشته باشید که آن را در صورت لزوم ویرایش و تنظیم کند تا در پیام باقی بماند و از نگرانی های سرقت ادبی جلوگیری کند.

مطالب مرتبط: نوشتن هوش مصنوعی چگونه بر سئوی شما تأثیر می گذارد؟ در اینجا چیزی است که شما باید بدانید.

  1. نقطه شروع در مقابل محتوای تمام شده
    برای برخی، چشم انداز نوشتن هر چیزی غیر از فهرست کارها باعث اضطراب می شود، و حتی نویسندگان کهنه کار گاهی اوقات مانع از نوشتن می شوند . محتوای تولید شده با هوش مصنوعی در اینجا می تواند واقعا مفید باشد. من خودم از آن به عنوان ابزاری برای کشف ایده ها و جرقه زدن خلاقیت استفاده کرده ام. اما تفاوت زیادی بین استفاده از هوش مصنوعی به عنوان نقطه شروع و در نظر گرفتن آنچه که به عنوان محتوای نهایی تولید می کند وجود دارد. این حتی در روابط عمومی بیشتر صادق است، جایی که هدف اصلی ایجاد ارتباط و ایجاد روابط با مخاطبان است.

در زندگی شخصی و حرفه‌ای‌ام، همیشه بر این باور بودم که آنچه را که می‌دهید، پس می‌گیرید. اگر کارآفرینی هستید که همه چیز را برای شروع کسب و کار خود می‌دهید، اما برای انتقال داستان، ارزش و آنچه شما را متفاوت می‌کند، به ماشینی تکیه می‌کنید، احتمالاً این پیام ثابت نخواهد شد. تلاش باید در محتوای شما نیز وجود داشته باشد تا طنین انداز شود. به همین سادگی است.

توصیه من: اجازه دهید هوش مصنوعی به شما کمک کند تا به طوفان فکری بپردازید و آنچه را که می خواهید ارتباط برقرار کنید مشخص کنید. سپس، آن را نزد یک متخصص ببرید که می تواند محتوای جذاب و قانع کننده را برای تلاش های روابط عمومی و بازاریابی شما ایجاد کند تا مخاطبان خود را متقاعد کند که چرا به محصولات یا خدمات شما نیاز دارند.

مرتبط: ۳ عامل غیر مالی که می تواند بر ارزش کسب و کار شما تأثیر بگذارد

  1. درک مطلب در مقابل برقراری ارتباط موثر
    آیا آنقدر قدرت کلمات را کم ارزش کرده‌ایم که با فدا کردن زمینه و نکات ظریف در ارتباطات خود مشکلی نداریم؟ خوب، ممکن است متن ها و ایمیل هایم را به تیم داخلی ام کوتاه کنم، اما آنها من و آنچه را که می خواهم بگویم می شناسند.

آیا می توانید با اطمینان این را در مورد رسانه ها، سرمایه گذاران، مشتریان و مشتریان بالقوه خود بگویید؟ شاید سوال بهتر این باشد: چه تعداد از برندها مجبور شده‌اند به دلیل ارسال نادرست پیام یا تفسیر نادرست، وارد حالت وحشت شوند؟ من نمی گویم که هوش مصنوعی در این امر مقصر است. تنها هدف باید تاکید بر کلماتی که استفاده می‌کنید، نحوه برقراری ارتباط با آنها و هدفی که در پس آنها وجود دارد باشد. و محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی فقط می تواند شما را در این زمینه تا این حد پیش ببرد.

هوش مصنوعی به سادگی نمی تواند نقل قول مشتری را ارائه دهد که قبلاً هرگز بیان نشده است. نمی تواند داستانی را بیان کند که قبلاً هرگز گفته نشده است. و مطمئناً نمی تواند شور و عمق را بیان کند. شما نیاز به محتوای اصلی و تولید شده توسط انسان از کسی دارید که برند شما را دریافت کند.

توصیه من: آنچه را که می‌خواهید بگویید، امید دارید به چه چیزی برسید، با چه کسی صحبت می‌کنید و پیام شما به کجا می‌رود را در نظر بگیرید. سپس، موثرترین راه برای برقراری ارتباط با آن پیام را تعیین کنید. در اینجا یک راز در مورد بهترین محتوا وجود دارد: به نظر می رسد ایجاد آن بدون دردسر است (به همین دلیل است که بسیاری از افراد فکر می کنند هوش مصنوعی می تواند آن را به خوبی انجام دهد) اما به من اعتماد کنید، برای رسیدن به آن نقطه از شما تجربه و تخصص بیشتری لازم است. می تواند تصور کند. به همین دلیل است که یافتن نویسندگان روابط عمومی و بازاریابی خوب بسیار سخت است و به همین دلیل است که من تا آخر عمر به نویسندگان تیمم پایبندم. و من معتقدم که داشتن فردی در تیم شما یا برون سپاری به یک شرکت روابط عمومی با این توانایی، با توجه به نتایجی که به دست می آورید، ارزش این هزینه را دارد.

روابط عمومی از ابتدای زمان که شایعات شروع شد وجود داشت و غارنشینان داستان های خود را روی دیوارهای سنگی می نوشتند. بله، تکامل یافته است، و در حالی که همه ما می‌توانیم از هوش مصنوعی به عنوان یک ابزار استقبال کنیم، اما همیشه به افراد برای زنده کردن این داستان‌ها نیاز خواهیم داشت.

https://kasbnews.com/10323
Search