استاندارد‌های صنعت خودرو

کیفیت پایین خودروها تقصیر ما نیست!

مرکز ارتباطات وزارت صمت به منظور رفع دغدغه نمایندگان متقاضی اجرای ماده ۲۳۴ آیین نامه داخلی مجلس و تنویر افکار عمومی، توضیحاتی در خصوص سوء مدیریت و رعایت نشدن توسعه استانداردها ارائه کرد.

از اساس تعیین استاندارد‌های صنعت خودرو خارج از حیطه وزارت صمت و خودروسازان است، زیرا همه خودرو‌های تولیدی تمام ضوابط الزامی مصوب شورای عالی استاندارد را رعایت کرده و بر آن اهتمام دارند، زیرا در غیر این صورت خودرو قابل شماره‌گذاری نخواهد بود؛ در خصوص الزامات زیست‌محیطی نیز خودروسازان تمام مصوبات هیئت دولت را رعایت می‌کنند.

همچنین درباره افزایش کیفیت مستمر نیز اقدامات متعددی مانند توقف تولید پراید و پژو ۴۰۵ و طراحی و ساخت خودروهایی، چون شاهین و تارا انجام‌شده و روند بهبود مستمر کیفی در مورد تمام محصولات در برنامه ابلاغی وزارت صمت به خودروسازان مورد تأکید قرارگرفته است.

روز گذشته اسلام پناه رییس سازمان ملی استاندارد ایران در اولتیماتومی به شرکت های خودروساز گفته است : چرخه معیوب در فرایند تولید خودرو باید اصلاح شود.

او می گوید: در صورت عدم رعایت استانداردها، مجوز استاندارد به خودروها داده نمی شود. برخی از خودروها که با پلتفرم پراید تولید می شوند و نمی توانند استاندارد های ۸۵ گانه را پاس کنند به طور حتم از رده خارج می شوند.

به گفته اسلام پناه، تا پایان سال بخش عمده ای از تولیدات فعلی از چرخه تولید حذف می شوند و باید خودروهای مطابق با استانداردهای روز دنیا جایگزین آن شوند.

در روز‌های اخیر ۱۷ نماینده مجلس با تدوین طرحی خواستار اجرای ماده ۲۳۴ آیین‌نامه داخلی مجلس برای شکایت از سید رضا فاطمی امین وزیر صنعت معدن و تجارت به قوه قضائیه درباره بازار خودرو شده اند.

انتهای پیام /

https://kasbnews.com/5614

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *