دریای خزر

مبنای واگذاری اراضی ساحلی دریای خزر اشتغالزایی است

استاندار مازندران با اظهار این که لایحه واگذاری اراضی سواحل دریای خزر به سرمایه گذاران برای ساماندهی تهیه شده است، گفت: رویکرد این واگذاری علاوه بر احراز اهلیت، بلندمدت و برای اشتغالزایی و رونق اقتصادی استان است. سید محمود حسینی پور مدت زمان واگذاری اراضی ساحلی به سرمایه گذاران از سه سال به پنج سال و پس از بررسی و نداشتن تخلف و انحراف تا ۳۰ سال هم افزایش می یابد.

اعتبار استانی جوابگوی ارایه خدمات مطلوب به گردشگران در سواحل مازندران نیست

فرماندار بابلسر با اظهار این که آسیب های اجتماعی در استفاده از سواحل مازندران از سوی بعضی از مسافران و گردشگران بسیار زیاد است، بیان داشت: بررسی ها نشان می دهد که اجرای سالم‌سازی سواحل برای آقایان اصلا فایده ای ندارد، در حال که سالانه هزینه سنگینی انجام می‌شود. چراکه استفاده مردان از طرح سالم‌سازی ساحل صفر است، ولی برای زنان لازم و ضروری است. اعتبار استانی و شهرستانی جوابگوی ارایه خدمات به مسافران و گردشگران ملی نیست، مازندران باید از اعتبار ملی برای ارایه خدمات مطلوب در سواحل دریای خزر بهره بگیرد. طرح های سالم‌سازی سواحل را باید به درستی و متناسب با نیاز مسافران و گردشگران اجرا کنیم.

از سرگیری ساخت اسکله گردشگری در سواحل مازندران

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران از آغاز عملیات ساخت اسکله گردشگری در غرب استان خبر داد و گفت: موضوع احداث اسکله‌های تفریحی در سواحل و دریای مازندران با پیگیری دولت سیزدهم پس از حدود چهار سال تعیین و تکلیف شد و اکنون ساخت چهار اسکله گردشگری شروع شده است. مطمئنا با رویکرد واگذاری بلند مدت اراضی ساحلی به سرمایه گذاران، توجیه اقتصادی بوجود آمده و علاوه بر ایجاد اشتغالزایی، و درآمد زایی، ارایه خدمات به مسافران و گردشگران در سواحل مطلوب تر و متنوع تر خواهد شد./

https://kasbnews.com/7066