واردات نفت چین

واردات نفت چین به کمترین میزان سه سال گذشته رسید

به گزارش کسب نیوز به نقل از رویترز، واردات نفت چین در ماه اکتبر به کمترین میزان از سال ۲۰۱۸ تاکنون رسیده است؛ چراکه افزایش قیمت نفت در بازار جهانی باعث شده تا پالایشگاه‌های نفت در این کشور فعلا دست از خرید نفت بکشند.

چین که بزرگ‌ترین واردکننده نفت در جهان به شمار می‌رود، بر اساس اطلاعات اداره کل گمرک این کشور در ماه اکتبر ۳۷.۸ میلیون تن نفت وارد کرد که معادل روزانه ۸.۹ میلیون بشکه بوده است و این در حالی است که رقم واردات نفت جین در یک ماه قبل از آن ۹.۹۹ میلیون بشکه در روز بود و در اکتبر ۲۰۲۰ معادل ۱۰ میلیون بشکه در روز بوده است.

به طور کلی بین ژانویه و ماه اکتبر چین ۴۲۵ میلیون تن نفت وارد کرده که معادل روزانه ۱۰.۲ میلیون بشکه بوده است. این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۷.۲ درصد پایین‌تر بوده است.

این دومین ماه پیاپی است که شاهد کاهش واردات نفت چین هستیم و به احتمال زیاد دلیل آن رشد ۶۲ درصدی قیمت نفت در بازار جهانی طی سال جاری است. از آنجایی که محدودیت‌های کرونایی در بسیاری از کشورهای جهان کاهش یافته، ‌تقاضا برای حامل‌های انرژی افزایش یافته و این مسأله قیمت نفت در بازار جهانی را بالا برده است.

انتهای پیام/

https://kasbnews.com/3605