بانک توسعه اسلامی

نشست سالانه بانک توسعه اسلامی از چهارشنبه آینده در جده آغاز می شود

نشست های سالانه گروه بانک توسعه اسلامی (IsDB) قرار است از ۱۰ تا ۱۳ مه ۲۰۲۳ در جده برگزار شود. موضوع رویداد امسال “مشارکت برای دفع بحران ها” است که بر اهمیت همکاری در رسیدگی به چالش های پیش روی ۵۷ کشور عضو بانک مرکزی تاکید دارد.

به گزارش کسب نیوز، نشست های سالانه، که شاهد مشارکت نمایندگان ۵۷ کشور عضو گروه IsDB خواهد بود، به عنوان یک پلتفرم حیاتی برای رهبران جهانی، سیاست گذاران، ذینفعان کلیدی و سایر چهره های تاثیرگذار برای گرد هم آمدن و بحث در مورد مسائل مهم توسعه است.

این رویداد چهار روزه شامل جلسات عمومی سطح بالا، بحث های تعاملی، سمپوزیوم های فنی و رویدادهای حاشیه ای است که طیف گسترده ای از موضوعات مانند کاهش فقر، توسعه زیرساخت ها، بهداشت، اموزش، توانمندسازی زنان و جوانان، امنیت غذایی، تغییرات اب و هوایی و نواوری را پوشش می دهد. کشورهای عضو این فرصت را خواهند داشت تا پروژه ها و ابتکارات مربوط به توسعه خود را برای تقویت مشارکت ها و ایجاد اثرات ارزشمند پایدار ارائه دهند.

جلسات امسال شامل مجمع بخش خصوصی به میزبانی موسسات در گروه IsDB از جمله شرکت اسلامی بیمه سرمایه گذاری و اعتبار صادرات (ICIEC)، شرکت بین المللی اسلامی برای تامین مالی تجارت (ITFC) و شرکت اسلامی برای توسعه بخش خصوصی (ICD) خواهد بود. هدف این مجمع تقویت روابط تجاری و تشویق سرمایه گذاری و فرصت های تجاری بین کشورهای عضو است.

همچنین به کشورهای عضو فرصت می دهد تا دستاوردها و داستان های موفقیت خود را به نمایش بگذارند. شرکت کنندگان برجسته، از جمله وزرای ۵۷ کشور عضو گروه IsDB، مقامات ارشد دولتی، رؤسای سازمان های بین المللی، نمایندگان با کیفیت بالا از بخش خصوصی و همچنین اعضای دانشگاه ها و رسانه ها حضور خواهند داشت.

با ارائه یک محیط مناسب برای گفتگو و همکاری، این رویدادها به دنبال کمک به شناسایی راه حل های عملی برای مسائل مهم جهانی و در نتیجه ترویج توسعه جامع و پایدار در کشورهای عضو IsDB است.

این رویداد مشارکت های محکم و پایدار بین کشورهای عضو را تشویق می کند، تغییرات مثبت را هدایت می کند و پیشرفت اقتصادی و اجتماعی را تسهیل می کند.

متخصصان رسانه ای علاقمند به ثبت نام برای جلسات سالانه می توانند از وبسایت رسمی https://isdb-am.org/ برای پیوستن به آن، غنی سازی بحث ها و کشف راه حل‌هایی برای آینده‌ای بهتر بازدید کنند.

انتهای خبر/

https://kasbnews.com/6916