حمایت آستان قدس رضوی از استارتاپ

نحوه حمایت آستان قدس رضوی از استارتاپ ها

مدیرعامل شرکت صنایع پیشرفته رضوی با اعلام جزئیات نحوه حمایت آستان قدس از استارت آپ ها و شرکت های دانش بنیان گفت: این حمایت به صورت سهامداری خواهد بود. مجتبی بهنام تقدسی، مدیرعامل شرکت صنایع پیشرفته رضوی گفت: آستان قدس رضوی به دلیل ظرفیت مالی و اجتماعی خود، گزینه مناسبی برای حمایت از استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان است.

وی افزود: ما آمادگی داریم روی طرح‌های فناورانه و دانش‌بنیانی که محصول آن‌ها آماده است، سرمایه‌گذاری کنیم. سرمایه‌گذاری آستان قدس از جنس‌ سهام‌داری است، نه وام‌دهی تا در سود و ضرر شرکت‌ها سهیم شویم.

بهنام در توضیح میزان سهام این شرکت از شرکت‌های دانش‌بنیان گفت:‌ سهام آستان قدس کمتر از ۵۰ درصد خواهد بود تا شرکت‌ها در کنترل مدیران فنی قرار بگیرند. ما می‌خواهیم نقش حمایتی‌مان پررنگ باقی بماند و به کسب‌وکارها امکان ارائه محصولاتشان را بدهیم.

به گفته مدیرعامل شرکت صنایع پیشرفته رضوی، سرمایه‌گذاری‌های این شرکت بیشتر روی ۵ حوزه متمرکز است. اولویت در سرمایه‌گذاری روی شرکت‌های حوزه سلامت است. اولویت‌های بعدی به ترتیب، اقتصاد دیجیتال و هوش مصنوعی، الکترونیک، تجهیزات صنعتی پیشرفته و مواد پیشرفته هستند.

وی در مورد سرمایه‌گذاری روی مواد پیشرفته این‌چنین توضیح داد:‌ مواد پیشرفته آن چیزی است که از خام فروشی جلوگیری می‌کند. به طور مثال، ما بهترین سنگ سیلیس را در کشور داریم ولی سنگ‌های خود را خام می‌فروشیم و محصولاتی که از این سنگ درست شده‌اند را وارد می‌کنیم. همچنین ما روزانه ۲ هزار تن گوگرد تولید می‌کنیم که آن‌ها را خام می‌فروشیم و در نهایت محصولات تولید شده از گوگرد را از دیگر کشورها خریداری می‌کنیم.

بهنام از سرمایه گذاری ۸۰ میلیارد تومانی آستان قدس در شرکت های دانش بنیان در سال ۱۴۰۱ گفت و افزود: بخشی از محصولات سرمایه گذاری شده توسط شرکت صنایع پیشرفته رضوی توسط مجموعه آستان قدس مورد استفاده قرار گرفته است و این روند ادامه خواهد یافت.

انتهای خبر/

https://kasbnews.com/6927