شکایت از دیجی کالا

راه های شکایت از دیجی کالا digikala

با اینکه نمی‌توان از مزایای خریدهای آنلاین همچون صرفه جویی در زمان، کاهش هزینه‌ها، تحویل گرفتن در آدرس مورد نظر، امکان مقایسه کالاهای مختلف و انتخاب بهترین گزینه، چشم پوشید؛ با این حال مشکلات متعددی نیز ممکن است در این پروسه به وقوع بپیوندند.

از جمله مشکلات خریدهای اینترنتی که منجر به شکایت از دیجی کالا و سایر فروشگاه‌های اینترنتی می‌گردد، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

تاخیر در تحویل کالا
امکان عدم تحویل کالا و لغو نمودن سفارش
تخریب کالا و یا آسیب دیدن آن در حین حمل و نقل
مغایرت در اوصاف کیفی و کمی کالای سفارشی با کالای دریافت شده
در این مقاله قصد داریم تا نحوه شکایت از فروشگاه‌های اینترنتی به طور اعم و سایت دیجی کالا به عنوان یکی از مهمترین فروشگاه‌های خرید آنلاین در صورت بروز مشکل به کمک وکیل حقوقی بپردازیم.

شکایت از دیجی کالا
دیجی کالا یکی از قدیمترین فروشگاه‌های اینترنتی ایران می‌باشد که امروزه به عنوان مرجعی برای خرید بسیاری از لوازم و ملزومات به شمار می‌رود.

کالاهایی همچون انواع ابزار الکترونیک، لوازم آرایشی و بهداشتی، البسه، مبلمان، دکوراسیون و غیره را می‌توان از طریق این سایت خریداری کرد و در هر نقطه از ایران تحویل گرفت.

این سایت برای کلیه اجناس خود سه اصل را در نظر گرفته است: پرداخت در محل، هفت روز ضمانت بازگشت کالا و تضمین اصل بودن کالا.

قبل از هر اقدامی پیشنهاد ما به شما این است که حتما یک جلسه مشاوره با وکیل تلفنی یا حضوری بنیاد وکلا برای بررسی روند حقوقی شکایت خود، داشته باشید.

شکایت از طریق اتحادیه کشوری کسب و کارهای مجازی
این اتحادیه متشکل از کسب و کارهایی است که عمده فعالیت‌های آن‌ها در بستر اینترنت در جریان می‌باشد و دارای مجوزهای قانونی برای فعالیت هستند.

وظایف این اتحادیه عبارتند از:

حمایت و حفظ حقوق صنفی اعضاء
ایجاد و تحکیم اصول همکاری بین افراد صنفی
تلاش برای بهبود محیط کسب و کار
تعامل با دستگاه‌های دولتی، نهادهای عمومی غیر دولتی و بخش خصوصی در راستای وظایف و اختیارات خود
تلاش در راستای ارتقای کیفی خدمات رسانی اعضا به مردم
اطلاع رسانی مناسب
رسیدگی به شکایات دریافتی
برای ثبت شکایت از دیجی کالا در این سامانه به لینک https://ecunion.ir/complaint مراجعه کرده و با تکمیل اطلاعات خود، موضوع شکایت خود را شرح داده و مدارک خود را به پیوست ارسال کنید.

پس از ثبت شکایت، یک کد رهگیری اختصاصی به شماره تلفن همراهی که در سایت اعلام کرده اید، ارسال می‌گردد. شما می‌توانید با مراجعه به سایت و وارد کردن این کد رهگیری، از روند رسیدگی به شکایت علیه دیجی کالا آگاه شوید.

شکایت از دیجی کالا به وزارت صنعت
نماد اعتماد الکترونیکی، توسط مرکز توسعه تجارت الکترونیکی وزارت صنعت، معدن و تجارت به سایت‌هایی اعطا می‌شود که دارای صلاحیت لازم برای فعالیت‌های اینترنتی و آنلاین هستند.

با توجه به اینکه دیجی کالا بعنوان یک مارکت پلیس اینترنتی، دارای این نماد می‌باشد، امکان شکایت مشتری از این وب سایت در سایت رسمی ای­نماد (e-Namad) وجود دارد.

مراحل شکایت از سایت دیجی کالا در سامانه ای نماد به شرح زیر می‌باشد:

مراجعه به سایت رسمی ای نماد به آدرس https://enamad.ir
انتخاب گزینه شکایت از کسب و کار
ثبت نام در سامانه و وارد کردن اطلاعات اولیه همچون نام، نام خانوادگی، شماره همراه و آدرس ایمیل
پس از تکمیل شدن مرحله ثبت نام، با انتخاب گزینه ثبت شکایت، پنجره ای برایتان باز می‌شود که باید اطلاعاتی را در آن درج نمایید: اطلاعاتی همچون وارد کردن آدرس اینترنتی دیجی کالا، شماره فاکتور یا کد رهگیری که بابت خرید کالا و محصول از دیجی کالا دریفات کرده‌اید، انتخاب نوع شکایت خود از قبیل: مغایرت کالا و خدمت تبلیغ شده با آنچه که تحویل گرفته اید، تاخیر در تحیول کالا، عدم ارائه خدمات
پس از فروش یا پشتیبانی، عدم بازپرداخت وجه.
ارائۀ شرح مختصری از فرآیندی که منجر به عدم رضایت شما از دیجی کالا و اقدام به شکایت گردیده است.
ارسال مدارک در صورت وجود؛ این مدارک می‌تواند شامل صورتحساب شما، عکس از محصولی که خریداری نموده اید باشد؛ ارسال مدارک، اجباری نیست.

می‌توانید تا زمانی که از پیگیری و پاسخ این سایت رضایت حاصل نکرده‌اید، به پیگیری خود ادامه دهید.

شکایت از دیجی کالا به پلیس فتا
چنانچه خرید از دیجی کالا برای شما مشکلاتی را به وجود آورده است و علیرغم پیگیری‌های فراوان، موفق به نتیجه گیری موثر نشده اید (کالای شما تعویض نگردیده، تحویل داده نشده، وجه پرداختی به حساب شما بازگردانده نشده و…) شکایت از طریق پلیس فتا یا پلیس فضای تبادل اطلاعات، یکی از راه‌های موثر خواهد بود.

در وهله نخست به سایت پلیس فتا به آدرس https://www.cyberpolice.ir مراجعه نمایید.
پس از ورود به «بخش شکایات» می‌توانید شرح ماوقع را به همراه مستندات خود ارائه نموده و شکایت خود را ثبت کنید.
پس از ثبت شکایت در سایت پلیس فتا با کد پیگیری که برای شما صادر می‌شود، می‌توانید شکایت خود را در مراحل مختلف، پیگیری نمایید.
شکایت از دیجی کالا به سازمان تعزیرات حکومتی
شکایت از دیجی کالا از طریق سازمان تعزیرات سازمان تعزیرات حکومتی، ارگانی دولتی است که مسائل مرتبط به گران فروشی، کم فروشی، امتناع از عرضه کالا، عدم صدور فاکتور و مواردی از این قبیل را می‌توان از طریق آن پیگیری نمود.

بنابراین چنانچه شکایت شما از دیجی کالا در هر کدام از موارد فوق قرار دارد، می‌توانید از طریق ثبت شکایت در سازمان تعزیات به مشکل خود رسیدگی نمایید.

شکایت از دیجی کالا در دادسرای جرایم رایانه ای به عنوان مرجعی قضایی برای رسیدگی به جرایم و مشکلاتی است که در بستر اینترنت شکل می‌گیرند؛ جرایم اینترنتی دارای مصادیق بسیار گسترده ای هستند که شامل کلاهبرداری، سرقت، جعل اینترنتی و غیره می‌باشد.

چنانچه از خرید اینترنتی خود ناراضی هستید و قصد دارید تا از مراجع قضایی، شکایت خود را مطرح کنید از طریق سامانه ثنا به آدرس http://sakha.adliran.ir/Accusation.aspx درخواست و شکایت خود را ثبت نمایید.

بعد از ثبت درخواست، پرینت شکایت خود را به همراه مدارک و مستندات به دادسرای ویژه جرایم رایانه‌ای که مرکز آن در دادسرای ناحیه ۳۱ تهران است، به صورت حضوری تحویل دهید.

چنانچه مستندات و ادله شما کافی و مورد قبول قاضی باشد، کیفرخواست صادر گردیده و پرونده برای صدور رای به دادگاه ارسال می‌شود.

دادگاه صالح، برای مرتبه دوم پرونده را بررسی نموده، مدارک و مستندات طرفین را ملاحظه کرده و قاضی دادگاه مبادرت به صدور رای می‌کند. مرجع اجرای رای دادگاه، دادسرای جرایم رایانه‌ای است.

انتهای مطلب/بنیاد وکلا

https://kasbnews.com/6858