جستجوی شغلی

ثبت نام در سامانه جستجوی شغلی رایگان است

سامانه جست و جوی شغل که با هدف ارتباط بین کارجویان و کارفرمایان، کاهش هزینه‌های جست‌وجوی شغل و ایجاد پویایی در بازار کار آغاز به کار کرده است در ۱۸ تیر ماه رونمایی شد و به گفته ی امید ملک, مدیر کل دفتر توسعه اشتغال و هدایت نیروی کار وزارت کار در بازه زمانی اول خرداد تا ۲۴ تیر ماه با توجه به تعداد جویندگان ثبت نام شده و فرصت های شغلی ثبت شده, زمینه اشتغال و به کارگماری ۳۲۵۰نفر از بیکاران در سامانه جستجوی شغلی فراهم شده است.

مدیر کل دفتر توسعه نهادهای اشتغال و هدایت نیروی کار وزارت تعاون, کار و رفاه اجتماعی افزود: در همین ارتباط و در بازه زمانی اول خرداد تا ۲۴تیرماه حدوداً تعداد ۵۱ هزار نفر از جویندگان کار در سامانه جستجوی شغل ثبت نام نموده و تعداد ۷۱ هزار فرصت شغلی نیز توسط کارفرمایان و دفاتر کاریابی در سامانه درج گردیده و زمینه اشتغال و بکارگماری تعداد ۳۲۵۰ نفر از بیکاران در واحدهای پذیرنده نیروی کار فراهم گردیده است که با استفاده کامل همه کاریابی ها از سامانه جستجوی شغل شاهد افزایش چشمگیری در آمار تعداد بکارگمارشدگان خواهیم بود.

اما یکی از سوالات مطرح در میان کارجویان درباره ثبت نام دراین سامانه است. محمود کریمی بیرانوند, معاون اشتغال وزارت کار در این باره می گوید: این سامانه پیش از این رونمایی شده بود و اکنون مدل ارتقا یافته آن رونمایی می‌شود. در دولت گذشته سامانه‌ای طراحی شده بود که بعد از رونمایی به مشکلات بسیار زیادی برخورد کرد که در دوره جدید با همکاری تیم فنی صندوق کارآفرینی امید این سامانه راه اندازی و امروز رونمایی شد.

کریمی بیرانوند با اشاره به هوشمند شدن فرایند کاریابی‌ها گفت: خوشبختانه در این دوره فرایند کاریابی‌ها هوشمند شد تا کاریابی‌ها و کارجو و کارفرما به صورت برخط بتوانند در این فرایند به یکدیگر متصل شوند. به گفته وی ثبت نام و معرفی مشاغل در سامانه جست وجوی شغل کاملاً رایگان است و وزارت کار قصد تصدی‌ موسسات کاریابی را ندارد بلکه پلتفرمی تهیه کرده‌ایم که هم کارگران و هم کارفرمایان و هم مراکز کاریابی می‌توانند از این پلتفرم به صورت رایگان استفاده کنند./

https://kasbnews.com/7554