همکاری ارمنستان با ایران

تولید مشترک مسیر اصلی همکاری ارمنستان با ایران

وهان کروبیان وزیر اقتصاد ارمنستان از تلاش در افزایش همکاری تجاری، اقتصادی با ایران و تولید کالاهای مشترک و عرضه آن به بازارهای جهانی خبر داد. به گزارش کسب نیوز، وهان کروبیان وزیر اقتصاد ارمنستان روز سه شنبه در نشست خبری گفت، با اجرای توافقنامه منطقه آزاد تجاری بین ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیا، ارمنستان برای صادرات شماری از محصولات از جمله محصولات غذایی امتیازاتی دریافت خواهد کرد.

صادرات کالا به ایران بسیار سخت است اما دلیل اصلی آن عوارض گمرکی نیست. ایران برای خودکفایی در همه شاخه‌های اصلی اقتصاد تلاش می‌کند و این رقابت را به شدت پیچیده می‌کند. ایران از بزرگترین صادر کنندگان کالا به ارمنستان محسوب می‌شود. ایران دارای مرکز تجاری در ارمنستان است. گفته می‌‌شود که ایران قصد دارد حجم تجاری با ارمنستان را به سه میلیارد دلار برساند.

مسیر اصلی همکاری با ایران تولید مشترک کالاهای قابل فروش در سراسر جهان است. مقامات ارشد ارمنستان بارها به اهمیت روابط با ایران اشاره کرده‌اند. «نیکول پاشینیان» نخست وزیر ارمنستان چندی در مصاحبه با یکی از نشریات جمهوری چک از روابط خوب با ایران سخن گفت. وهان کروبیان یادآور شد که هدف اصلی سیاست خارجی ارمنستان باید برقراری روابط عادی با همه همسایگان باشد. وی در این گفت‌وگو تاکید کرد که ارمنستان روابط خوبی با ایران دارد.

انتهای خبر/

https://kasbnews.com/7008