صادرات روغن پالم

اندونزی صادرات روغن پالم را ممنوع کرد

اندونزی بزرگترین تولیدکننده روغن پالم در جهان اعلام کرد که صادرات این محصول را ممنوع می‌کند و طرح این مسئله نگرانی از افزایش بیشتر قیمت مواد غذایی در جهان را افزایش داده است.

براساس این گزارش، منع صادرات روغن خوراکی و مواد خام که به طور گسترده در تولید انواع کیک و مواد آرایشی کاربرد دارد می‌‌تواند هزینه مواد غذایی را افزایش داده و دولت‌‌ها را تحت فشار قرار دهد که بین استفاده روغن برای غذا و یا به عنوان بیوفیول( سوخت زیستی) یکی را انتخاب کنند.

از آنجایی که اندونزی نیمی از روغن پالم جهان را تأمین می‌کند منع صادرات از سوی این کشور موج گسترده نگرانی را ایجاد کرده است. جوکو ویدودو رئیس جمهور اندونزی اعلام کرده که با منع صادارت روغن پالم می‌خواهد مطمئن شود که دسترسی به غذا در داخل کشورش به راحتی و با قیمت مناسب انجام می‌شود.

پس از افزایش شدید قیمت‌های مواد غذایی به بیشترین رکورد تاریخی در جهان پس از درگیری‌های نظامی روسیه و اکراین، کشور اندونزی چنین تصمیمی را گرفته است. وی گفته است که به طور کامل عواقب این سیاست را رصد می‌کند تا مطمئن شود که مواد غذایی در داخل کشور با قیمت مناسب توزیع می شود و مردم به آن دسترسی دارند.

انتهای پیام/

https://kasbnews.com/5509

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *