مرکز نوآوری سازمان اداری و استخدامی

افتتاح مرکز نوآوری سازمان اداری و استخدامی

سازمان اداری و استخدامی کشور، مرکز نوآوری را برای نخستین بار در نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۳ رونمایی کرد که روز ۲۲ اردیبهشت‌ماه با حضور میثم لطیفی؛ معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور افتتاح شد.

لطیفی ضمن تشکر از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به خاطر برگزاری این نمایشگاه بعد از شرایط کرونایی، علت حضور این سازمان در نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۳ را برنامه‌ریزی آینده مطلوب برای مردم عنوان کرد و افزود: برای رسیدن به آینده مطلوب برای مردم، نیاز به بهبود مستمر است که این مهم بدون نوآوری امکان‌پذیر نیست.

وی با تاکید بر اینکه آینده با نوآوری شکل می‌گیرد، تصریح کرد: بخش دولتی بیش از بخش خصوصی نیازمند بهره‌برداری از تجربیات شرکت‌های دانش‌بنیان در فضای استارت‌آپی است.

معاون رئیس‌جمهور ماموریت مرکز نوآوری سازمان اداری و استخدامی کشور را ساخت آینده نظام حکمرانی و اداره کشور با منشا نوآوری تعیین کرد و افزود: توجه به بخش نوآوری، یکی از محورهای اصلی تحول در نظام اداری است و مرکز نوآوری این سازمان نیز با همین هدف راه‌اندازی شده است.

لطیفی عدم توجه به نوآوری و استفاده از روش‌های سنتی گذشته را خطر جدی برای وضعیت بهره‌وری کشور دانست و افزود: وضعیت بهره‌وری امروز مطلوب نیست و باید با بهره‌برداری از مراکز نوآوری، ایجاد ارتباط نزدیک با ایده‌پردازان و استفاده از تجربیات مجموعه‌های دانش‌بنیان، حوزه بهره‌وری تقویت شود.

معاون رئیس‌جمهور از حمایت مجموعه‌های نوآوری توسط سازمان اداری و استخدامی کشور خبر داد و گفت: ایده‌های نو و اثرگذار مجموعه‌های نوآور و خلاق با حمایت و تعهد دولت برای اجرا می‌تواند به حل مسائل کشور کمک کند.

لطیفی، نظام اداری را سیستم عامل کشور خواند و تاکید کرد: اگر این سیستم‌عامل ضعیف باشد، نمی‌تواند تحولات و تغییرات را در جامعه ایجاد کند. کار اصلی این است که قافله نظام اداری را برای تحولاتی که با سرعت زیاد اتفاق می‌افتد، آماده کنیم.

وی در پایان با تاکید بر اینکه مخاطب نظام اداری کشور همه مردم هستند، گفت: اگر نظام حکمرانی و اداری کشور به خوبی طراحی شود، موجب پیشرفت کشور و رضایت مردم خواهد شد.

معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور در حاشیه این افتتاحیه از نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۳ بازدید کرد.

انتهای خبر/

https://kasbnews.com/6948